سرپرست امور بازرسی شرکت ملّی گاز ایران؛
سرپرست امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملّی گاز ایران گفت: هدف از این بازدیدها تعریف رویکرد جدید امور بازرسی از سوی مدیریت ارشد شرکت ملّی گاز براساس معیارهای کلان کشور، بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه با تأکید بر نظارت هدفمند و مقابله با عوامل و مصادیق فسادزا در شرکت ملّی گاز است.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 04 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا ملکی در نشست با مدیرعامل و روسای واحد شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه افزایش رضایتمندی آحاد مختلف مردم با عملکرد خوب مسئولان محقق می‌شود، اظهار داشت: عملکرد خوب مسئولان از طریق پاسخگویی، گزارش‌دهی، آموزش و تبیین شاخص‌های بازرسی، باعث می‌شود که اعتماد آسیب دیده مردم در زمینه‌های مختلف به دولت‌های گذشته بازسازی شود و این موضوع مهم در دستور کار مجموعه شرکت ملّی گاز ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اصول دوازده گانه پیشگیری و مبارزه با فساد که از سوی رئیس جمهور به کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی ابلاغ شده‌است زبان مشترک امور بازرسی و شرکت‌های تابعه‌است، افزود: یکی از برنامه‌های شرکت ملّی گاز شناسایی زمینه‌های فسادزا، اصلاح و مبارزه با فساد است و مدیران شرکت‌های تابعه می‌بایست در این راستا تلاش خود را دوچندان کنند تا زمینه‌های بروز فساد در نظام اداری به‌طور کامل برطرف شود، چرا که شرکت‌های گاز استانی ویترین شرکت ملّی گاز و نقطه ارتباط مستقیم با مردم هستند.

سرپرست امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملّی گاز ایران با اشاره به اینکه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه و پیشگیری با فساد باعث افزایش کارآمدی و اثربخشی نظام اداری می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و امور بازرسی برای اثر‌بخشی خدمتگزاری و پاسخگویی کارکنان دولت، برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه اجرای وظایف بازرسی بدون همکاری شرکت‌های تابعه میسر نیست، گفت: حسابرسی و رسیدگی به فرآیندها، ارتقا سلامت اداری، مبارزه و پبشگیری از فساد بصورت داخل سازمانی، قبل از ورود سایر دستگاههای نظارتی بیرونی، از وظایف امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات است و در این راستا نیز فرآیندها و امور اجرایی تعریف شده، نقاط ضعف و گلوگاه‌های فساد شناسایی می شود.

قانون‌مداری باعث افزایش سلامت اداری و کارآمدی سیستم خواهد شد

همچنین مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه وجود سیستم‌های نظارتی منسجم و مدون برای تداوم فعالیت هر سازمانی ضرورت دارد، گفت: قانون‌مداری، برون‌سپاری خدمات، نظارت بیشتر و غیره باعث افزایش سلامت اداری و کارآمدی سیستم خواهد شد.

محمود کشاورز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز‌ طبیعی برخوردار هستند، افزود: در سال‌جاری تعداد قابل توجهی از مناطق روستایی استان گازدار خواهند شد که با اتمام این پروژه‌ها، میزان ضریب‌ نفوذ گازرسانی در روستاهای استان به ۹۹ درصد می‌رسد که تقریباً پرونده گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت گازرسانی، بسته خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پیشرفت گازرسانی در سطح استان تغییر فاز این مجموعه از یک شرکت پروژه‌محور به یک شرکت بهره‌بردار ضروری‌است، اظهار داشت: این تغییر استراتژی از سالیان گذشته با بهینه‌سازی سیستم‌ها و گسترش دولت الکترونیک در این شرکت آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۲۶ شهر و ۵۱۷ روستای استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای ۵ هزارو ۴۲۸ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز، اشتراک‌پذیری ۱۹۸ هزارو ۳۲۲ مشترک و گارزسانی به یکهزارو ۱۳۶ واحد تولیدی و صنعتی، بخشی از خدمات این شرکت به مردم استان است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار