معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت : مدیران دستگاه های اجرایی باید از حالت انفعال خارج شوندو اطلس جامع سرمایه گذاری ملایر برای سال پیش رو تدوین شده و دستگاه های پیشران این امر فعال شوند.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 03 September 2022

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از حالت انفعال خارج شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید از حالت انفعال خارج شوندو اطلس جامع سرمایه گذاری ملایر برای سال پیش رو تدوین شده و دستگاه های پیشران این امر فعال شوند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه در جشنواره شهید رجایی و گرامیداشت روز کارمند با اشاره به تدوین گزارشی از اقدامات یکساله دولت سیزدهم در شهرستان ملایر، اظهار داشت : این گزارش برای اولین بار در شش سر فصل مهم تهیه و تدوین شد.

وی پروژه های حوزه آب با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، پروژه های شهرداری های ملایر و شهرهای تابعه با اعتباری بیش از ۲۱۷ میلیارد تومان، پروژه های عمرانی روستاهای شهرستان با ۵۳ میلیارد تومان اعتبار، نهضت آسفالت با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار، توسعه ۸۰ درصدی شهرک های صنعتی، ایجاد ده‌ها مرکز بهداشت و درمان و پروژه در حوزه آموزش و پرورش، دانش بنیان، جهاد کشاورزی و توسعه گلخانه ها را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در شهرستان ملایر طی یکسال اخیر برشمرد.

اسماعیلی تصریح کرد : به این گزارشات و آمار بسنده نمی‌کنیم، امروز به چند حوزه پیشران و فعال در توسعه اقتصادی ملایر مأموریت می‌دهم تا در سال پیش رو شاهد رشد دو برابری توسعه اقتصادی شهرستان باشیم.

فرماندار ویژه ملایر مطرح کرد : نهضت مسکن، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و حوزه گردشگری و صنایع دستی حوزه هایی هستند که باید پیشران اقتصادی ملایر در سال پیش رو باشند.

اسماعیلی تاکید کرد : مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از حالت انفعال خارج شوند، بر تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری ملایر و فعال شدن دستگاه های پیشران این امر تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در ملایر با اشاره به اینکه بیان خدمات، امید آفرینی ایجاد می کند، افزود: دشمن از هر ترفند و هنری برای ایجاد ناامیدی در جامعه ایران استفاده می کند، بنابراین بیان خدمات و معرفی اقدامات دولت ضروری است.

وی ناامیدی، خستگی و پشیمانی مردم را از اهداف دشمنان برشمرد و بیان کرد: اگر ملتی خسته و ناامید شود، به عقب باز می‌گردد اما بدانند که ملت ایران به عقب باز نمی‌‍گردد.

اسماعیلی بیان کرد : این تلاش ها را باید با افتخار به اطلاع مردم برسانیم و برای اقدامات انجام نشده، عذرخواهی می کنیم اما برای اقدمات انجام شده سرمان را بالا می گیریم.

وی در ادامه گفت : این اعداد و آمار برای ما افتخار نیست، ایجاد گفتمان انقلاب سال۵۷ پس از روی کار آمدن چندین دولت، ۳۱ سفر استانی عدالت محور، ۹ سفر موضوعی و سینه به سینه گفت و شنود و نشست و برخاست با مردم، افتخار این دولت است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه رییس جمهور شخصا وارد میدان دفاع از سلامت مردم شد، اضافه کرد: بودن در کنار مردم در ارتفاعات اندیکا یا در حادثه متروپل و احیای امید و اعتماد از دست رفته مردم مایه افتخار دولت است.

وی با اشاره به اینکه سفره مردم کوچک است اما امیدوار بوده و به دولت اعتماد دارند، گفت: دولت سیزدهم اقتصاد کشور را شرطی نکرده و توان داخلی را به اخم و لبخند آمریکا گره نزده و نمی‌زند.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت های فراوان کشور در همه زمینه ها، خاطر نشان کرد: در عین حال ما به دنبال مذاکره و تعامل هستیم و از تعامل نمی ترسیم چون جمهوری اسلامی منطق دارد بنابراین از میز مذاکره نمی ترسد اما زیر بار حرف زور هیچ کس هم نمی رود.

وی پیش بردن مذاکرات در کنار توجه به ظرفیت داخل را از دیگر افتخارات دولت سیزدهم برشمرد و خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی مطرح کرد : وظیفه امروز ما جهاد تبیین و توجه به حوزه روابط عمومی است؛ به مردم آنچه انجام دادید، بگویید و برای کاستی ها، عذرخواهی کنید.

اسماعیلی اظهار کرد: نباید از رسانه ترسید، رسانه ابزاری برای پیشرفت و موفقیت دستگاه ها و اعتلای کشور است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول از برخی دستگاه ها ابراز گلایه مندی کرد و گفت: این دستگاه ها، اگر تغییر رویه ندهند، به مردم معرفی شده و برخورد لازم صورت می گیرد.

دولت به دنبال عدالت محوری و فقر زدایی در جامعه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز اظهار کرد: با استقرار دولت مردمی و همدلی بین دولت، مجلس، قوه قضاییه، شورای نگهبان و .... قدرت و توان بین همه نهادها هم افزایی یافته و به دنبال جامعه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری هستند.

دکتر تورج الوانیان بیان کرد : دولت به دنبال عدالت محوری و فقر زدایی در جامعه است، برنامه ها و بودجه های تخصیص یافته نیز با این دیدگاه در حال مدیریت است.

الوانیان با اشاره به نرخ رشد هفت و نیم درصدی اقتصادی برای استان همدان، افزود: باید منابع در اختیار مردم قرار بگیرد تا توسعه اقتصادی محقق شود.

وی با اشاره به ابلاغ سند تحول مردمی در انتهای سال گذشته، مطرح کرد : این سند برخلاف اسناد قبلی بار مالی ندارد و هدف آن اصلاح فرایندها و تسهیل سازی کار مردم است.

الوانیان به اجرای رویکردهای دولت در سطح استان و شهرستان تاکید کرد و افزود: ما به عنوان سربازان دولت، باید برنامه های این سند را در سطح استان و شهرستان ها محقق کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان کاهش فقرزدایی در جامعه را یکی از اهداف دولت برشمرد  و بیان کرد : دولت تلاش می کند که این هدف را با ابزارهای در اختیار، محقق کند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: درآمدهای کشور به شدت افزایش یافته و مناسب است و به زودی مردم آثار این دستاوردها را در سفره های خود می بینند.

الوانیان تصریح کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم 10 تا 30 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل را تسویه می کند.

وی یادآور شد : هدف دولت افتتاح پروژه های نمایشی نیست بلکه تاکید رئیس جمهور پیگیری پروژه هایی است که بر رفاه و معیشت مردم تاثیر مستقیم دارد.

وی شهرستان ملایر را به دلیل وجود پتانسیل ها و ظرفیت های خیلی خوب، یکی از ابزارهای اساسی و ستون های توسعه استان دانست و ادامه داد: شهرستان ملایر به عنوان دومین شهرستان استان به لحاظ جمعیت و به لحاظ داشتن برندهای بین المللی، صنایع معدنی و فلزی، کشاورزیظرفیت های علمی، نیروی جوان و متخصص ابزارهایی هستند که می‌توانند به افزایش شاخص های توسعه استان کمک کنند.

الوانیان سفر رییس جمهور به استان همدان را منشأ خیر و برکت دانست و گفت: امسال 130 میلیارد تومان اعتبار بین همه بخش های شهرستان توزیع شده است اما  طی سفر رییس جمهور به استان همدان، حداقل ده برابر این مبلغ به شهرستان اختصاص خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار