معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از رشد 213 درصدی عملکرد کرمانشاه در مقابله با بی‌سوادی و صعود 16 پله‌ای استان در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 06 October 2015
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از رشد 213 درصدی عملکرد کرمانشاه در مقابله با بی‌سوادی و صعود 16 پله‌ای استان در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا بسامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه اظهار کرد: حدود 10 میلیون بی‌سواد در کشور زندگی می‌کنند و در استان کرمانشاه نیز 291 هزار از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند.

وی با بیان اینکه 80 هزار و 400 نفر از افراد بی‌سواد در استان در رده سنی 10 تا 49 سال قرار دارند، افزود: 64 درصد از بی‌سوادان در کشور را زنان و 36 درصد را مردان شامل می‌شوند که این موضوع در استان کرمانشاه هم صدق می‌کند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه سال گذشته در جایگاه 21 کشوری در زمینه رفع بی‌ْسوادی قرار داشت که با تلاش‌های صورت گرفته به پله سوم صعود کرده و در شهریورماه امسال دوباره به رده پنجم بازگشت.

بسامی با تصریح اینکه در برنامه امسال باید به جایگاه سوم در زمینه رفع بی‌سوادی دست‌ یابیم، گفت: نسبت به سال گذشته در رفع بی‌سواد و کاهش جامعه بی‌سوادان استان رشد 213 درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در همین تاریخ 4 هزار و 9 نفر زیر پوشش سوادآموزی در استان بودند و امسال تاکنون 9 هزار و 102 نفر زیر پوشش این خدمات قرار گرفته‌اند و در برنامه ابلاغی 18 هزار نفر تا پایان امسال باید از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: بی‌سوادی آسیب‌پذیری و آسیب‌رسانی جامعه و افراد آن را بیشتر می‌کند و باید توجه داشت که بی‌سوادی یک بیماری فرهنگی است.

بسامی با اشاره به فعالیت‌های سازمان سوادآموزی در استان کرمانشاه، متذکر شد: این فعالیت‌ها در 3 حوزه سوادآموزی، تحکیم و انتقال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه سوادآموزی مربوط به افرادی است که کاملا بی‌سواد هستند و تا پایه سوم طی 6 ماه آموزش می‌بینند که در صورت قبولی سوادآموز به فرد آموزش‌دهنده 690 هزار تومان پرداخت می‌شود.

به گفته معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، فعالیت‌های حوزه تحکیم مختص افرادی است که درس خوانده‌اند، اما مطالب را فراموش کرده‌اند که در این شیوه به فرد آموزش‌دهنده 120 هزار تومان دستمزد پرداخت می‌شود.

بسامی خاطرنشان کرد: در حوزه انتقال نیز فرد می‌تواند پس از گذراندن این دوره به دوره متوسطه راه پیدا کند و برای سوادآموزی این دوره نیز به فرد آموزش‌دهنده 800 هزار تومان پاداش می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار