معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع واکسن آنفلوآنزا در بیش از ۳۰۰ داروخانه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 11 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا دکتر مجرب با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور تا پایان آبان ماه است، گفت: در همین راستا به میزان کافی واکسن آنفلوآنزا وارد استان شده و در میان ۳۰۲ داروخانه استان توزیع شده است.

وی افزود: این واکسن ها از سه برند متفاوت هستند و برحسب نوع برند، قیمت آنها از ۱۵۶ هزار تومان تا ۲۱۳ هزار تومان متغیر است.

مجرب با بیان اینکه برای بیماران خاص واکسن آنفلوآنزا به صورت جداگانه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه تأمین و توزیع می شود، گفت: واکسن های توزیع شده در داروخانه‌ها برای استفاده سایر گروه های در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کودکان زیر شش سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن ریوی، کلیوی و نیز بیماران قلبی، بیماران مبتلا به دیابت، کادر بهداشت و درمان و زنان باردار را از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد که واکسن آنفلوآنزا برای آنها توصیه می شود.

مجرب خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می شود زنانی که قصد بارداری در پاییز را دارند نیز حتماً واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی در زمینه این واکسن در استان وجود ندارد، گفت: علاوه بر توزیع واکسن در سطح داروخانه ها، میزان مناسبی از واکسن نیز در انبار شرکت های دارویی استان موجود است و هر میزان که تقاضای بازار باشد، توزیع می شود.

این مسئول میزان پیشگیری واکسن آنفلوآنزا را در برندهای مختلف آن متغیر دانست و افزود: این واکسن ها می توانند تا حد زیادی از شدت ابتلای افراد به آنفلوآنزا کم کنند.

مجرب با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا تاثیری در پیشگیری از بیماری کرونا ندارد، گفت: افراد و بویژه گروه های در معرض خطر حتما باید در کنار تزریق واکسن آنفلوآنزا، تزریق واکسن کرونا را هم انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار