استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت حمایت از عشایر و تولیدات عشایری گفت: ایلراه اصلی عشایر که از سمت اندیکا به چهارمحال متصل می‌شود برای استان حائز اهمیت است و با توجه به تاکیدات رئیس جمهور امسال باید بهسازی و مرمت شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ 11 October 2022

نشست کارگروه استانی مدیریت چرای دام، کنترل پروانه و ساماندهی کوچ پائیزه امروز سه‌شنبه ١٩ مهرماه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست با اشاره به حضور عشایر در استان اظهار کرد: خوزستان یکی از قطب‌های عشایر در کشور به شمار می‌رود که در فصل پائیز و زمستان پذیرای عشایر کوچ‌رو است و به عنوان یکی از استان‌های مهمانپذیر با تنوعی از اقوام به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، خلیلیان در خصوص کوچ درون استانی عشایر بیان کرد: حضور عشایر در استان خوزستان پدیده‌ای در زندگی است. باید اقدامات به گونه‌ای ساماندهی شود که نیازهای عشایر تامین شود.

وی عشایر را قشر مولد در جامعه دانست و تصریح کرد: باید از عشایر حمایت شود و فعالیت‌های فنی را در زمینه تولیدات عشایری انجام دهیم. همچنین اقتصاد عشایر دانش بنیان شود.

استاندار خوزستان پیرامون راه‌اندازی سامانه پیامکی از سوی صداوسیما افزود: هواشناسی استان خوزستان وضعیت آب و هوایی را به اطلاع عشایر برساند.

خلیلیان ادامه داد: با توجه به فرارسیدن کوچ عشایر در استان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌ها فراهم شده است؛ همچنین صدا و سیما گزارشاتی را از حرکت و کوچ عشایر تهیه کند.

وی در پایان گفت: ایلراه اصلی عشایر که از سمت اندیکا به چهارمحال متصل می‌شود برای استان حائز اهمیت است و با توجه به تاکیدات رئیس جمهور امسال باید بهسازی و مرمت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار