مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از احداث و تحت ولتاژ قرار گرفتن خط ۲ مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک - سبزآب، با هدف انتقال انرژی این نیروگاه به شبکه سراسری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 12 October 2022

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات احداث خط ۲ مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک به پست برق سبزآب شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول ۳۱ کیلومتر مدار به پایان رسید و تحت ولتاژ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه اتصال نیروگاه اندیمشک (دوکوهه) و انتقال انرژی از نیروگاه به شبکه سراسری و کاهش وابستگی به تولید نیروگاه آبی در بخش ۲۳۰ کیلو ولت (نیروگاه دز)، تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری به خصوص متقاضیان صنعت فولاد، پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ۲۳۰ کیلوولت در ناحیه شمال خوزستان محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: برای امکان انتقال توان تولیدی نیروگاه دوکوهه به شبکه پایین دست، پیش از این فاز اول پست ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت ۵۰ مگاوات آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برق‌دار و وارد مدار شده است.

دشت‌بزرگ در پایان عنوان کرد: علاوه بر این خط، برای انتقال برق نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری، پیش از این خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه اندیمشک تا محل اتصال خطوط شوش ‏- هفت‌تپه به طول ۲‏.۳۵ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال نیز احداث شد.

برچسب ها: نیروگاه ، برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار