امام جمعه موقت اهواز گفت: توجه ویژه به آرمان‌های شهدا به ویژه امثال شهید حجت الاسلام محمدحسن شریف‌ قنواتی، برای مقابله با توطئه‌های امروز دشمنان ضروری است.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 16 October 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام احمدرضا حاجتی روز یکشنبه در یادواره شهید حجت الاسلام شیخ محمدحسن شریف‌قنواتی در خرمشهر بیان کرد: بدون الگو و اسوه، راه بندگی امکان پذیر نیست و شهید شریف‌ قنواتی الگوی برای همه مردم ایران بخصوص طلاب و روحانیون برای مبارزه با دشمن است.

وی افزود: شهید شریف‌قنواتی در روزهای حساس دفاع از خرمشهر و موقعی که این شهر نیاز شدید به نیروی‌های مسلح داشت وارد عرصه‌ نبرد با دشمن شد و در این راه نیز به شهادت رسید.

حجت الاسلام حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنجارشکنی برخی از افراد در حوادث اخیر در کشور گفت: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون در معرض توطئه‌های مختلف بوده و دشمنان انقلاب با حمایت از رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن با فتنه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به آن داشته اند اما به لطف الهی ناکام مانده اند.

محمدحسن شریف طبع، معروف به شیخ شریف قنواتی در سوم تیر ۱۳۱۳ شمسی در اروندکنار از توابع آبادان در استان خوزستان به دنیا آمد. وی در محضر اساتیدی همچون امام خمینی  و آیت‌اله گلپایگانی شاگردی کرد.

وی یکی از فرماندهان میدانی در نبرد با بعثیان در خرمشهر بود و سرانجام در ۲۴ مهر۱۳۵۹ به دست متجاوزان بعثی در این شهر به شهادت رسید و نام وی به عنوان اولین روحانی شهید دفاع مقدس به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار