آبرسانی به ۳۰ روستای دیگر در اندیکا روز جمعه در آیینی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 21 October 2022

به گزارش ایرنا، جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه خوزستان در آیین کلنگ زنی و آغاز طرح آبرسانی به روستاهای اندیکا گفت: در این طرح در مجموع حدود ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال و حدود ۱۸۰ کیلومتر خطوط شبکه در روستاهای منطقه قلعه خواجه تا پیر محمود و منطقه کمفه اندیکا اجرا خواهد شد.

سردار محمود معین پور با بیان اینکه یک قرارگاه جهادی توسط سپاه پاسداران خوزستان و آبفا استان راه اندازی شده است افزود: در این قرارگاه از ظرفیت گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی، مجموعه‌های نواحی بسیج، پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌های بسیج، گردان‌های عاشورا و امام علی (ع) برای رفع محرومیت در بحث آب استفاده می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان نیز گفت:در طرح آبرسانی به روستاهای قلعه خواجه تا پیر محمود در اندیکا اهالی ۲۰ روستا و در طرح دیگر منطقه کمفه با ۱۰ روستا، از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

محمدرضا کرمی نژاد، اعتبار اجرای طرح در روستاهای منطقه قلعه خواجه تا پیرمحمود را ۴۰۰ میلیارد ریال و در منطقه کُمُفه را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: طرح‌های آبرسانی در ۲۶۶ روستا از مجموع ۳۶۰ روستا در شهرستان اندیکا، در حال اجرا است و با افزودن ۳۰ روستای جدید در مناطق قلعه خواجه و کمفه، در مجموع به ۲۹۶ روستا آب لوله کشی پایدار و سالم خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده شده به اجرای این طرح‌ها تاکنون حدود ۲ هزار و  ۵۴۰ میلیارد بوده است ادامه داد: برنامه ما برطرف کردن مشکل آب در تمام روستاهای درگیر با چالش بی آبی و کم آبی است.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش است.

برچسب ها: اندیکا ، آبرسانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار