رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از افزایش شرکت‌های دانش بنیان از ۸۴ به ۱۱۲ شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 24 October 2022

دکتر محمد راضی‌جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد شرکت‌های دانش بنیان خوزستان ۸۴ شرکت بود که با تلاش‌های صورت گرفته، این رقم به ۱۱۲ شرکت رسیده و نشان‌دهنده رشد خوبی است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین توسط رهبری، افزود: بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان از نظر کمی باید دو برابر شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه اصطلاح دانش بنیان را بهتر است برای محصول به کار برد و نه برای شرکت، گفت: روند دانش بنیان شدن در واقع برای محصولات است اما به هر حال شرکتی که محصول دانش بنیان تولید کند یک شرکت دانش بنیان است. این روند، آرام است زیرا محصول باید به مرحله تولید برسد و ارزیابی شود و اشکالات محصول مرتفع و توسط معاونت ریاست جمهوری توسط تیم‌های کاملا تخصصی ارزیابی و در نهایت تائید شود.

راضی‌جلالی یادآور شد: خوشبختانه استان خوزستان ظرفیت نیروی انسانی کارآمد بسیار خوبی دارد و از نظر توانمندی فکری، خلاقیت و نوآوری ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد. صنایع متعددی در استان خوزستان فعال هستند که امیدواریم با افزایش شرکت‌های دانش بنیان و تعامل بین بخشی، بتوانیم زمینه توسعه فعالیت‌های فناورانه را ایجاد کنیم و در نهایت امیدواریم همه این‌ها منتج به حل چالش اصلی استان خوزستان و رفع معضل بیکاری شوند.

برچسب ها: دانش بنیان ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار