مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بر اساس بررسی‌های هواشناسی، هوای این هفته استان در شرایط ناپایدار قرار دارد و غالبا با بارش‌های پراکنده و رعد و برق همراه است.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 25 October 2022

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هوای استان تا پایان هفته به تناوب در شرایط ناپایدار قرار می‌گیرد. این وضعیت، علاوه بر ابرناکی آسمان و در و ساعات وزش باد همراه با گردوخاک محلی، بارش‌هایی نیز غالباً به شکل پراکنده و احتمالاً همراه با رعدوبرق، برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: احتمال بارش در ساعاتی از روز پنجشنبه، به خصوص در نیمه شمال و مناطق کوهستانی استان بیشتر به نظر می‌رسد. همچنین؛ متوسط دمای هوا که طی امروز کاهش می‌یابد؛ در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تغییرات چشمگیری نخواهد داشت. کاهش دمای هوا در مناطق سردسیر نسبتاً محسوس خواهد بود.

لازم به ذکر است بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور با ورود به نیمه دوم پاییز و هر چه به زمستان و بهار نزدیک‌تر می‌شویم شرایط بارش کشور -دستکم نسبت به سال گذشته- بهتر می‌گردد.

گفتنی است که براساس پیش بینی بارش "آبان ماه" غرب مرکزی کشور، بارش‌های نیمه نخست آبان عمدتا غیر موثر هستند، بارش‌های نیمه دوم آبان تا نیمه نخست آذر احتمال قوی دستکم در حد یک بارش موثر خواهند بود، دهه نخست آبان و رگبار‌های موقت و غالبا غیر موثر در دهه دوم آبان بارش ناحیه‌ای (احتمال بارش موثر در برخی نقاط) و در دهه سوم آبان تا دهه نخست آذر هم در بیشتر نقاط احتمال قوی بارش موثر وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار