نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز مقام رهبری دنیای اسلام را هدایت می‌کنند، گفت: عوامل شلوغی‌های اخیر نادان و جاهل‌اند و قدر نعمت اسلام، اهل بیت و قرآن را نمی‌دانند.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ 11 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه افزود: یکسری مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که هیچ‌کس منکر نیست اما در چنین وضعیتی دنیا به حال ما غبطه می‌خورد.

وی در ادامه به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: ۲۰ آبان سالروز شهادت «حسن تهرانی مقدم» پدر موشکی ایران است، فردی که به گردن اسلام و من و شما حق زیادی دارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فکر این مرد بود که امروز دنیا را متحیر کرده و اسراییل و امریکا از ما می‌ترسند، افزود: روز به روز موشک‌های کشورمان در حال تکمیل شدن است و نباید این افراد فراموش شوند.

وی ۲۴ آبان را سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: یکی از خدمت های بزرگ امام خمینی (ره) ساماندهی کشور بعد از انقلاب اسلامی بود.

آیت الله علما دیگر مناسبت ۲۴ آبان را ارتحال علامه طباطبایی عنوان کرد و افزود: ایشان فردی بی نظیر بود و هنوز جای این مرد پرنشده است. کلام و زبانش سند بود، علامه طباطبایی در تمام علوم و فنون بی نظیر بود، کتاب های او بی نظیر است و تمامی نویسندگان زمانی که بخواهند کتابی بنویسند محتاج به کتاب المیزان هستند.

وی همچنین دیگر مناسبت ۲۴ آبان را روز «کتاب و کتاب خوانی» دانست و اظهار داشت: اولین چیزی که به پیامبر نازل شد سوره اقرا بود. خداوند در قرآن به قلم قسم می‌خورد. این قلم و اقرا خیلی اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، دیگر مناسبت های پیش رو را سالروز رحلت علامه «محمدتقی جعفری» روز حماسه مردم اصفهان در برابر رژیم پهلوی و آزادسازی بستان و سوسنگرد توسط رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

آیت الله علماا در خطبه اول نماز جمعه نیز تاکید کرد: گفتار و صحبت کردن ما، رفتار و کردار انسان، برخورد با اشخاص و حیوانات و طبیعت باید جنبه الهی داشته باشد. زندگی ما باید یک زندگی الهی و قرانی باشد.

وی اضافه کرد: یک پیرمرد ۸۰ ساله توانست با قرآن در برابر شرق و غرب بایستد، این کتاب آسمانی یک سرمایه است. خود قرآن بر حسب زمان و مکان انسان را می سازد و راهکار به انسان نشان می دهد که انسان چه وظیفه ای دارد و چه باید بکند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار