تابناک هرمزگان// سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجوز ساخت دانشکده پرستاری در بندرلنگه و دانشکده بهداشت در میناب اخذ شده است که امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات ملی و استانی زیرساخت‌های مناسب برای این دانشکده‌ها را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 12 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// غلامعلی جاودان اظهار کرد: پیش از این آموزشگاه عالی سلامت در شهرستان‌های بندرلنگه و میناب داشتیم که با پیگیری رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی این آموزشگاه‌ها تبدیل به دانشکده شده و پروانه تاسیس و مجوز ساخت گرفتند.
وی بیان داشت: امیدواریم با ساخت این دانشکده‌ها در کنکور سراسری امسال به عنوان دانشکده، پذیرش دانشجو در این مناطق داشته باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون این دانشگاه با هشت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری، مامایی درشهرهای مختلف استان و یک دانشکده آموزش عالی در بستک فعالیت می‌کند.
دکتر جاودان یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی هرمزگان دارای ۳۳۰ هیات علمی و استاد دانشگاه است که حدود سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف از ۴۴ رشته تحصیلی از کاردانی تا رشته‌های تخصصی در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.
وی ابرا داشت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پنج رشته پی.اچ. دی (PHD)، ۹ رشته بالینی و ۹ رشته کارشناسی ارشد برخوردار است و در رشته‌های زنان، کودکان، بیهوشی، جراحی، طب کار، پاتولوژی، طب اورژانس، داخلی و قلب به صورت تخصص دارد که امیدواریم در سال‌های آینده رشته‌های تخصصی دیگر نیز به این دانشگاه اضافه شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دانشگاه دارای عنوان علوم پزشکی و خدمات درمانی است ومهم‌ترین حوزه‌ای که باید به آن توجه کرد بحث آموزش و پژوهش و مطالبه درمانی مردم است؛ اگر بتوانیم کارشناسان استان خودمان را تربیت کنیم و با برنامه ریزی در آموزش و پرورش، قبولی دانشکده‌های ما بیشتر بومی و منطقه ‌ای باشد، می‌توانیم چالش کمبود نیرو در استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار