مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد امسال ۱۱۵ هزار تُن انواع مرکبات مرغوب از باغ‌های استان برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵ 13 December 2022

محمد حسنی‌نسب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت مرکبات از سطح ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ‌های بارور استان به تدریج از مرداد ماه شروع شده و در هفته‌های اخیر نیز برداشت انواع پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروت و نارنج شروع شده و تا اواخر امسال با برداشت پرتقال والنسیا پایان می‌یابد.

وی مرکبات تولیدی خوزستان را در ردیف مرغوب‌ ترین مرکبات کشور معرفی کرد و افزود:بیشتر مرکبات خوزستان در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان استفاده از نهال استاندارد ارقام تجاری مرکبات و انجام عملیات مدیریت تولید محصول براساس اصول فنی و توصیه‌های آموزشی ترویجی در سال‌های گذشته، موجب ارتقای عملکرد در واحد سطح و افزایش تولید مرکبات استان شده است.

شهرستان های مهم تولید مرکبات، دزفول، شوش، اندیمشک، شوشتر، دزپارت و باغملک هستند.

استان خوزستان سالانه ۴۲۰هزار تن انواع محصولات باغی تولید می نماید که بیش از ۲۵ درصد میزان این تولیدات مربوط به مرکبات می باشد.

پارسال استان خوزستان رتبه دوم تولید گریپ فروت، رتبه سوم تولید لیموشیرین و نارنج، رتبه پنجم تولید نارنگی و لیموترش و رتبه هفتم تولید پرتقال کشور را به خود اختصاص داد.

مجموع باغ‌های استان خوزستان حدود ۶۵هزارهکتار است.

استان خوزستان با تولید ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی ، فراورده‌های لبنی ، مرغ و تخم مرغ، دام ، شیلات و عسل رتبه نخست را به لحاظ حجم و تنوع تولیدات بخش کشاورزی را در کشور دارد/

زمین‌های زیرکشت خوزستان حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار است ولی در صورت توسعه شبکه‌های آبیاری ، زهکشی ، تامین پایدار آب و توسعه کشت گلخانه‌ای امکان رسیدن به ۲.۲میلیون هکتار زمین‌های زیرکشت وجود دارد.

برچسب ها: مرکبات ، کشاورزی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار