رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:وجود سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام از مهمترین ظرفیت های مهم این استان می باشد که امروز تعداد بسیار زیادی از این گونه ها به سایر زیستگاه های کشور منتقل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 15 December 2022

 گزارش تابناک ایلام؛ علی سلاجقه عصر امروز پنج شنبه در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت های طبیعی ایلام از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری و به دلیل اینکه در منطقه زاگزس قرار دارد در جایگاه بالایی قرار داد.

وی افزود: چهار منطقه حفاظت شده با دو اثار طبیعی و ملی در ایلام تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست این استان با ۱۴۳ هزار هکتار واجد گونه های، بسیاری ارزشمندی قرار دارد که بعضی از آنها در نوع خود در کشور بی نظیر می باشد که امیدواریم روند حفاظت از این گونه مطلوب باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: بعضی مواقع در مناطق حفاظت شده شاهد تصادف حیوانات وحشی با وسایل نقلیه هستیم و این مهم سب از بین رفتن حیات وحش می شود که وزارت راه و شهرسازی با انجام تکالیف خود باید تلاش کنند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: همچنین از وزارت راه و شهرسازی درخواست می شود نسبت به ایمن سازی مناطقی که جاده های بین شهری و بین روستایی از آن عبور می کند اقدام کند.

سلاجقه بیان داشت: ظرفیت های ایلام در بخش طبیعی و محیط زیست طبیعی بلامنازع است.

وی تصریح کرد: وجود سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام از مهمترین ظرفیت های مهم این استان می باشد که امروز تعداد بسیار زیادی از این گونه ها به سایر زیستگاه های کشور منتقل شده است.

معاون رییس جمهور افزود: از مراکز علمی و تحقیقاتی ایلام درخواست می شود در کنار محیط زیست قرار گرفته و چرخه ی تولید یک محصول طبیعی در قالب حیات وحش و ظرفیت های آزمایشگاهی در استان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: توسط سازمان، کارهای ارزش گذاری اقتصادی توسط دانشگاه های معتبر انجام شده و به زودی از نقشه ارزش گذاری محیط زیستی در ۶ استان کشور رونمایی و در اختیار تمامی تغییر کاربری دهندگان محیط زیست و منابع طبیعی کشور قرار خواهد گرفت. با اجرا این طرح از این به بعد هر وقت تغییر کاربری صنایع، معادن، جاده سازی در سطح کشور انجام شود باید ارزش منابع طبیعی و محیط زیست منطقه برآورد و خسارت های احتمالی آن جبران شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: با توجه به سازندهای زمین شناسی و ذخایر نفت و گازی که در استان ایلام وجود دارد نیاز است این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز پنج شنبه در سفری یک روزه وارد ایلام شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار