رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود ٣١٠ بیمار تالاسمی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: خدمات درمانی به بیماران تالاسمی در مرکز جامع بیماران خاص ارائه می شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 19 December 2022

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه مجموعا 310 بیمار تالاسمی داریم و به شکل متوسط بین 100 تا 110 نفر از آن ها جزو بیماران فعال هستند.

وی افزود: از آنجا که این بیماران از گذشته جزو بیماران خاص بودند تمام خدماتشان در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام می شود، از سال 98 مرکزی به نام مرکز جامع بیماران خاص برای این افراد طراحی شد تا نیازها و خدمات درمانی از جمله تزریق خون و .. را از این مرکز دریافت نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص
ارائه خدمات بیمه ای به این بیماران خاطر نشان کرد: با ارائه مدارک به این بیماران دفترچه آن ها به شکل دفترچه بیماری خاص در می آید و خدماتی که دریافت می کنند با دفترچه عادی تفاوت دارد و تعرفه خدمات به این افراد در مراکز دولتی نزدیک به صفر است.

وی در خصوص داروهای بیماران تالاسمی تصریح کرد: در مقاطعی برای برخی از داروهای خارجی و وارداتی دچار کمبود می شویم، این یک مشکل کشوری است و این در مورد داروی داروی بیماران تالاسمی هم وجود دارد.

محمدی تاکید کرد: بخشی از درمان بیماران تالاسمی ویزیت و کارهای سرپایی است که در تمام شهرستان ها
انجام می شود اما تزریق خون برای این افراد در مرکز جامع بیماران خاص کرمانشاه انجام می شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار