معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی اتباع غیر ایرانی هماننده اتباع ایرانی از خدمات بهداشتی رایگان برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 19 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تمامی اتباع غیر ایرانی هماننده اتباع ایرانی از خدمات بهداشتی رایگان برخوردار خواهند شد گفت:کمیساریای عالی پناهندگان با همکاری مرکز مدیریت بیماریها ویونیسف در دو حوزه تکمیل واکسیناسیون و غربالگری که هدفش اتباع خارجی مقیم ایران است طرحی ارائه داد و قرار است از اول دی و به مدت سه ماه اجرا شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری در ادامه افزود: هدف این طرح را شناسایی مهاجرین صرف نظر از قانونی و غیرقانونی جهت آموزش و انجام واکسیناسیون، واکسیناسیون کرونا ،سرخک ،فلج اطفال و تجویز مکمل ویتامین آ  به کودکان و بیماریابی در مناطق مشخص شده می باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ماههای دی و بهمن 1401خواهد بود افزود: نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع جهت شناسایی و ارجاع مهاجرین به مراکز خدمات بهداشتی ودرمانی دراین طرح بسیار قابل توجه می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص خدماتی که در این طرح ارائه خواهد شد گفت: این خدمات شامل واکسیناسیون کووید 19 برای گروه سنی بالای پنج سال براساس راهنمای واکسیناسیون کووید19در کشور و منطبق برجمعیت ایرانی است همچنین برای افراد زیر15سال سابقه واکسیناسیون کامل برمبنای مستندات مکتوب دارند، انجام یک نوبت واکسن سرخک و یک نوبت قطره فلج اطفال تکمیلی و تجویز مکمل ویتامین Aبه کودکان و شناسایی موارد احتمالی تب دار و بثورات ،اسهال حاد ابکی و سرفه نیز از دیگر خدمات ارائه شده می باشد همچنین در این طرح بیماریابی سل درافراد 12سال و بالاتر و نمونه گیری خلط از افراد مشکوک وارسال نمونه به آزمایشگاه نیز از جمله خدمات ارائه شده است.

دکتر ذاکری در خاتمه خاطر نشان کرد که استان هرمزگان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی پذیرای، مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر خصوصا افغانستان می باشد و باتوجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت پناهندگان ساکن دراستان نیازهای بهداشتی این جمعیت از بدو ورود در اولویت است و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع غیرایرانی مانند هموطنان ایرانی برابرمی باشد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار