ظهر امروز آیین تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه برگزار شد و ضمن تقدیر از خدمات بهمن امیری مقدم، محمد طیب صحرایی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه معرفی گردید.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 22 December 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ظهر امروز آئین تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه برگزار شد در این نشست ضمن قدردانی از خدمات ارزنده بهمن امیری مقدم محمد طیب صحرایی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه معرفی شد.

آیت الله علما نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در ابتدای نشست اظهار کرد: استاندار سابق کرمانشاه تا آنجا که در توان داشت اقدامات ریشه‌ای و اساسی انجام داد و از این به بعد بار این مسئولیت بر دوش استاندار جدید است، در این بین آنچه که مهم است خدمت به مردم است.

وی خطاب به استاندار جدید کرمانشاه افزود: جوانان را نباید فراموش کنیم و مسکن، کار و ازدواج را برای آنان در اولویت قرار دهیم، زیرساخت‌های شهر را در نظر بگیرید که با توجه به نیاز جوانان کرمانشاه در این راستا تلاش کنید.

حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در ادامه نشست اظهار کرد: کرمانشاه نیازمند خدمت است جنگ و زلزله و سیل را دیده آنچه امروز نیاز اساسی کرمانشاه است خدمت به تمام معنا می‌باشد، کرمانشاهیان مطالبه‌ای که از مسئولین خود دارند خدمت صادقانه است.

وی افزود: به نظر می‌رسد فعال سازی واحد‌های صنعتی تعطیل در استان یکی از اولویت‌های مهم است که نیازمند عزم جهادی است و در حوزه مسکن اگر کرمانشاه پیشران کشور شود سایر عرصه‌ها را هم به حرکت در خواهد آورد.

وی ادامه داد: کرمانشاه قطب کشاورزی است و باید به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم، با روش‌های سنتی در حوزه کشاورزی به عقب می‌افتیم، نیازمند یک برنامه جدی در این حوزه هستیم، مرز یک فرصت طلایی برای استان است و باید به آن توجه ویژه شود.

حسینی کیا تاکید کرد: در حوزه میراث فرهنگی ظرفیت‌های مغفول بسیاری وجود دارد، استاندار جدید با انبوهی از مشکلات رو به روست، تیم خوب و راهبری مناسب نیازمند یک عزم جدی، اعتماد به نخبگان، فرزندان جهادی و انقلابی و جوانان استان است.

بهمن امیری مقدم در ادامه نشست اظهار کرد: خدا را شاکرم که در مسیر حضرت زهرا (س) گام برداشتم، آنچه انجام دادم امیدوارم خداوند از من بپذیرد، به دنبال مسئولیت و پستی نیستم بلکه به دنبال خدمت به مردم کرمانشاه هستم.

وی افزود: در طول یازده ماه گذشته یازده روز در کنار خانواده ام نبودم، شب و روز و تمام توان خود را برای خدمت به مردم استان کرمانشاه گذاشتم، از جمله خدمات ارائه شده سفر رئیس جمهور با کار‌های کارشناسی، ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان قرار داده شد.

وی گفت: قرارگاه ملی اشتغال برای کرمانشاه تشکیل شد و در اولین جلسه ۲۷۰ هزار میلیارد تومان طرح در قرارگاه ارائه شد و ۱۲۰۰ میلیارد تومان در این نشست تسهیلات گردشگری اخذ کردیم، ۱۳۰ واحد در صنایع و معادن فعال شدند به این ترتیب نرخ بیکاری استان کرمانشاه به ۱۳/۶ دهم درصد رسید.

وی تصریح کرد:رتبه سوم جذب تسهیلات کشوری را کسب کردیم و بیش از ۱۴۰۰ درصد از اعتبارات تسهیلات برای اشتغال استفاده کردیم، ۱۳۲۱ مورد جواز تاسیس و توسعه طرح‌های صنعتی صادر شده، پیگیری طرح توسعه نفت و گاز استان هم در دستور کار قرار گرفت، پالایشگاه آناهیتا یکی از پروژه‌های پیشنهادی بود، تفاهم نامه ۱۱ هزار میلیاردی با ایمیدرو هم مد نظر قرار گرفت.

امیری مقدم تشریح کرد: طرح بزرگ گرمسیری در مرحله انتها و سردسیری در مرحله آغاز است، در حوزه ورزشی برگزاری مسابقات داشتیم، یکی از افتخارات ما بازگشایی مرز خسروی بود، در حوزه آب آشامیدنی مشکلاتی داشتیم اگر قرارگاه را پیگیری نمی‌کردیم قطعا مشکلات زیادی داشتیم، خوشبختانه در این راستا تلاش بسیاری صورت گرفت، در حوزه گازرسانی هم اقدامات خوبی انجام شد.

احمد وحیدی وزیر کشور هم در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دشمن می‌خواهد رضایت را در جامعه ما به نارضایتی تبدیل کند و امید را در جامعه از بین ببرد، ما راضی به زندگی در سرزمینی سرشار از دل‌های پاک و مستحکم هستیم، دشمن می‌خواهد محبت آحاد جامعه به یکدیگر را به دشمنی تبدیل کند.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند مردم گرایی که امروز در بین مسئولین ما است را از بین ببرد جوان گرایی که اکسیر ارزشمند و از تاکیدات مقام معظم رهبری است را دچار مشکل کند، همچنین تبدیل اعتماد به بی اعتمادی از اهداف دیگر دشمن است.

وزیر کشور در ادامه خاطر نشان کرد: امروز کرمانشاه پر افتخار صحنه‌های ارزشمندی را نشان داد و این استان یکی از کم مساله دارترین استان‌ها بود و خود را نشان داد اگر چه تلاش دشمن همواره بالا بوده است.

وی یادآور شد: استاندار سابق کرمانشاه در این یکسال تلاش زیادی داشت، موضوع کرونا و اصلاحات اقتصادی در کشور و استان پیگیری شد، موضوع اغتشاشات هم به خوبی مدیریت گردید.

وحیدی به سبقه محمد طیب صحرایی اشاره‌ای داشت و گفت: امیدواریم انتخاب جدید حرکت بزرگ و جوشش مهمی را در سطح استان به سمت پیشرفت، تعالی و حل مشکلات بردارد و این مهم با بسیج ظرفیت همگانی و انسانی صورت گیرد.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار