نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: مصداق واقعی الگوی جهاد تبیین حضرت زهرا (س) است.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 31 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه پیامبر اسلام صلی‌الله علیه وآله وسلم فرمودند به دستور خداوند به فاطمه سلام الله علیها احترام می‌گذارم و این به دلیل ویژگی‌های شخصیتی والامقام ایشان است اظهار داشت: پیامبر اسلام به مردم فرمودند «بابت مزد رسالت چیزی از شما نمی‌خواهم به جز اینکه اهل‌بیت مرا اطاعت کنید و دوست بدارید».

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  اکنون بیش از یک میلیارد نفر از مسلمانان، دوستی اهل‌بیت علیهم‌السلام و رسول خدا را در دل دارند و حتی می‌بینیم که در بین خانواده‌های اهل سنت نیز دختران خود را به عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام، فاطمه نام‌گذاری می‌کنند گفت: دولتمردان آمریکایی اعلام کردند که با حضور پهپادهای ایران در منطقه، دیگر در زمین، دریا و هوا امنیت نداریم.

وی با بیان اینکه کشور ما با وجود مشکلات فراوان، گرانی‌ها، سختی‌ها و ناکارآمدی‌های برخی از مسئولین، دستاوردهای بزرگی از لحاظ نظامی و امنیتی نصیب ما شده است و ما باید شکرگزار این‌ نعمت‌های انقلاب اسلامی باشیم بیان کرد: افرادی مثل امام خمینی (ره)، شهید قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هستند و امام راحل آنقدر بصیرت داشت که به دولتمردان آمریکایی می‌گفت شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

علما با بیان اینکه امام راحل با رفتار پیامبرگونه خود و بصیرت واقعی، سردمداران کشورهای دیگر مثل گورباچف را دعوت به اسلام می‌کرد و ابلاغ پیام امام به گورباچف و نامه سرنوشت سازی که به این فرد نوشت به خاطر بود که موحد شود و اسلام بیاورد افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با امیرالمومنین علی علیه‌السلام در یک حجره هفت هشت متری، یازده امام را تربیت کرد و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها یک الگو برای کل جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم از حضرت علی علیه‌السلام یک روز بعد از ازدواج با حضرت زهرا پرسید همسرت را چطور دیدی؟ امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند خوب همسری است در همیاری در دینم، گفت: درست است که گرانی‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارد اما نباید حقیقت اسلام فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز روز 9 دی روز بصیرت است و تمام آیات قرآن، آیات بصیرتودهی و آگاهی‌دهی است و تمام پیامبران وظیفه‌شان این بود که به ما بصیرت بدهند افزود: امروز روز بصیرت و روز میثاق امت با مکتب ولایت و امامت است و نباید بصیرت را از دست بدهیم و تنها چیزی که این اغتشاشات اخیر را توانست خنثی کند بصیرت امام و رهبری، بصیرت ملت و بصیرت مدافعین امنیت بود.

وی با بیان اینکه ما مردم ایران مزد رسالت پیامبر اسلام را با این پیوند عمیق با ولایت خواهیم داد و جناب عمار یاسر همواره تابع حضرت امیر امیرالمومنین علی علیه‌السلام بود بیان کرد:  شهید سلیمانی عمار امروز رهبری بود و این عمارها هستند که وزیر دفاع آمریکا گفته آسمان را برای آمریکایی‌ها ناامن کرده‌اند و این عمارهای رهبری هستند که با فرستادن پهپادها امنیت استکبار جهانی را به خطر انداخته‌اند و باید روز به روز آگاهی و بیداری و مراقبت از انقلابی بودن خود را بیشتر کنیم.

علما با اشاره به اینکه نظام استکبار جهانی هر چند وقت یکبار بساط توطئه، فتنه و اغتشاشات را در کشور ما برپا می‌کند و وظیفه ما بصیرت و مراقبت از این انقلاب اسلامی است عنوان کرد: شهید قاسم سلیمانی دنیا را متحول کرد.

وی با بیان اینکه 12 دی ماه سالروز رحلت آیت‌الله مصباح یزدی، فیلسوف، جامعه‌شناس و عالم بزرگ دینی است که در تمام اعلامیه‌های مربوط به انقلاب یکی از امضا کننده‌ها ایشان بود بیان کرد: در دی‌ماه امسال همچنین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی را داریم و ایشان همواره می‌گفت خانواده شهدا مثل امامزاده برای بنده هستند و همواره در پی رفع مشکلات خانواده شهدا بود.

علما با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مردی تربیت شده و آزموده بود و چندین کشور از جمله سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و ایران را از دست گروه تروریستی داعش نجات داد و این شهید یک چهره بین‌المللی بود که در کاخ ریاست جمهوری شوروی نماز اول وقت خود را خواند افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مصداق واقعی یک جهادگر تبیین کننده بود که رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی ما را به این امر جهاد تبیین فرمان می‌دهد و ما باید به جوانان و نوجوانان بگوییم که قبل از پیروزی انقلاب کجا بودیم و اکنون کجا هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار