تابناک هرمزگان//  معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: از فردا دوشنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه هفته جاری وزش باد نعشی نزدیک ۴۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک و کاهش دید افقی در استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 01 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// کیانوش عارفی اظهار کرد: تاثیر این سامانه پرفشار و گرادیان فشاری در مناطق شرقی و مرکزی و شمال شرق هرمزگان در بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، رودان، بشاگرد ، قشم، میناب و حاجی آباد است.

وی هشدار داد: با ورود این سامانه احتمال گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در ساعات صبح تا ظهر، تاخیر در ناوگان هوایی با توجه به کاهش میدان دید افقی، احتمال خسارت به سازه های سبک در اثر وزش باد نسبتا شدید و ماندگاری هوای سرد در شمال استان گزارش می‌شود.

معاون هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: در این مدت کشاورزان از پوشش گلخانه ها با توجه به تند باد شدید و محصولات کشاورزی با توجه به افت دما در شمال استان محافظت کنند و مردم از رفت و آمدهای غیر ضرور در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان، فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

وی یادآورشد: از روز پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه نیز نزدیکی یک سامانه بارشی به غرب استان هرمزگان پیش بینی می شود.

پیش بینی ارتفاع موج تا یک و نیم متر در خلیج‌فارس و دریای عمان

معاون هواشناسی هرمزگان گفت: بر اثر این سامانه ناپایدار وزش باد شدید شمال غربی نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰سانتیمتر(۵پا) در غرب جزایر کیش و لاوان و مناطق فراساحل غربی پیش بینی می‌شود.

عارفی ادامه داد: در این مدت وزش باد شدید شمال شرقی در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت(۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر(۷پا) در تنگه هرمز (بندرعباس، قشم ، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، بوموسی و سیری) و شرق جاسک می رسد.

وی گفت: اختلال در رفت و آمدهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در رفت و آمدهای شناورهای مسافربری در مسیر قشم و هرمز، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری و آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی از مخاطرات این سامانه است.

عارفی توصیه کرد: در این از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر قشم ، هرمز، لارک و هنگام جلوگیری شود و تمهیدات لازم جهت رفت و آمد شناورهای مسافربری (قشم و هرمز) و کشتی‌های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس اندیشیده شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار