مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروندگفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه برای ایجاد زیرساخت در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 01 January 2023

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ناظمی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از اراضی سایت صنعتی منطقه آزاد اروند متعلق به شرکت شهرک های صنعتی خوزستان است که در آبادان ۵۵۰ هکتار و در خرمشهر ۱۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود.

وی گفت:طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان منعقد شده مدیریت این شهرک‌ها به سازمان منطقه آزاد اروند واگذار و در زمینه زیرساختی، عمرانی و حمایتی از کارخانه‌ها، تعامل خوبی میان این دو نهاد در حال اجراست.

ناظمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یکهزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی به صورت جاری در حال اجراست، گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان سال جاری، توسط سازمان منطقه آزاد اروند به مجموع این اقدامات افزوده خواهد شد تا بر اساس آن، زیرساخت‌های سایت صنعتی توسعه و نوسازی شود.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند افزود:در سال‌های گذشته، شبکه آبرسانی و گازرسانی شهرک صنعتی آبادان به روزرسانی شده است.

۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند فعال هستند

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در بحث های حمایتی، سازمان منطقه آزاد اروند در سال‌های گذشته تسهیلاتی را به واحدهای صنعتی ارائه کرده و واحدها به هیچ عنوان به حال خود رها نشدند و فعالیت مجدد بیش از ۳۰ واحد راکد در سال‌های گذشته، گواه این موضوع است و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند فعال هستند.

ناظمی افزود: اغلب واحدهای فعال در سایت صنعتی، با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند که اگر قرار بر افزایش ظرفیت بهره‌وری آنها باشد تمام ارکان دولت باید به میان آمده و یاری‌رسان آنها در بخش‌های مختلف باشند که این کار نیز در حال انجام است.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به چالش‌های امنیتی که گرفتار سایت صنعتی منطقه آزاد اروند است، بیان کرد: یکی از معضلاتی که در سایت صنعتی وجود دارد، واحدهایی هستند که ظرف چند سال گذشته به صورت راکد رها شده‌اند و عمده سرقت‌هایی که در شهرک صنعتی صورت می‌گیرد از واحدهای بدون نگهبان است.

ناظمی گفت: سایت صنعتی آبادان ۱۱ کیلومتر دیوار حائل دارد که با تعداد اندکی از نیروی غیرمسلح محافظت می‌شود و هر شب نیروهای حراست با سارقانی که عمدتا مسلح هستند، درگیر می‌شوند که با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، تفاهم‌نامه ای با نیروی انتظامی امضاء و با حضور این نیرو، حجم سرقت‌ها تقریبا به صفر نزدیک شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار