معاون بهداشتی وزیر بهداشت خبر داد
تابناک هرمزگان// معاون بهداشتی وزیر بهداشت در جلسه طرح پزشک خانواده هرمزگان که در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد؛ گفت: طرح پزشک خانواده سال آینده در شهرها اجرایی خواهد شد؛ حمایت بیمه‌ها برای اجرای این طرح ضروری است.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 12 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// دکتر حسین فرشیدی افزود: اکنون طرح پزشک خانواده در مناطق زیر 20هزار نفر جمعیت اجرا شده و تلاش بر این است که در سطح وسیع این طرح در شهرها نیز عملیاتی شود و ارتقای آن نیاز به پوشش وسیع سازمان‌های بیمه‌گر دارد.

وی ابراز کرد: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای ارتقای سلامت جامعه دارد و با بیماریابی به موقع از سوی پزشکان می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد.

فرشیدی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و ۳ و بخش درمان متصل شود و معاونین درمان دانشگاه‌ها  با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی تی این وظیفه مهم را پیگیری کرده و به انجام برسانند.

دکتر فرشیدی بیان کرد: در این طرح همه کنترل‌های لازم درمانی افراد از طریق پزشکان انجام می‌شود و در صورت نیاز به دریافت خدمات از سطوح بالاتراقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص که در این طرح قرار دارند، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده طرحی سلامت ‌محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست، به طوری که آموزش و پیشگیری در آن اولویت اصلی اجرای طرح محسوب می‌شود تا به این شکل هزینه‌های بخش درمان در کشور کاهش یابد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: از مزیت های مهم این طرح پیشگیری از بیماریها است که می‌توان به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت اشاره کرد لذا اجرای این طرح می تواند نقش مهمی در کنترل روند بیماری داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت طرح پزشک خانواده در ارتقاء سطح سلامت جامعه گفت: در این طرح نظام ارجاع بصورت کاملا الکترونیک و بر اساس پنل سلامت انجام خواهد شد و ارجاع و نوبت دهی بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه سیب انجام می شود.

دکتر غلامعلی جاودان افزود: در این طرح باید به شکلی پیش رفت که مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت دریافت خدمات قرار گیرند لذا کسانی که بیمار هستند و از لحاظ مالی و دسترسی به خدمات مشکل دارند شناسایی و به آنان رسیدگی کنیم.

معاونین بهداشت و درمان، مدیر آی تی دانشگاه و مدیران کل بیمه های درمانی گزارشی از وضعیت زیر ساختی و آمادگی خود در این طرح ملی ارائه کردند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار