تابناک هرمزگان- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: ضریب اِشغال تخت‌های واحدهای اقامتگاهی و هتلی این استان در هفته گذشته به ۸۰ درصد رسید.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 19 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// عباس رئیسی اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های هتلی و واحدهای اقامتگاهی هرمزگان پنج هزار و ۲۰۰ تخت است که رسیدن ضریب اِشغال تخت‌های هتلی هرمزگان به ۸۰ درصد، با توجه به اینکه بازه زمانی مراجعه گردشگران به این استان در فصل خنک سال بوده حائز اهمیت است.

وی ادامه داد:‌ ضریب اِشغال تخت‌های هتلی در سایر فصول بسیار پایین بوده به نحوی که حتی می‌تواند منجر به ضرر و زیان فعالان این عرصه شود، به عبارت دیگر مسافران و گردشگران بیشتر در فصل خنک سال و تعطیلی‌های نوروز به این استان که در جغرافیا و اقلیم گرم واقع شده مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: امید می‌رود با توسعه مناسبات گردشگری با سایر استان‌ها و کشورها ضریب اِشغال تخت‌های هتلی و همچنین فعالیت فعالان اقتصاد گردشگری این استان افزایش داشته باشد و همزمان بتوان با معرفی جاذبه های ناشناخته هرمزگان شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد گردشگری و معیشت ساکنان این استان باشیم.

رئیسی گفت: گردشگری کشاورزی یکی از این جاذبه‌هاست که معرفی ظرفیت‌های آن روند تدریجی داشته و امید می‌رود بتوان با معرفی بیشتر این شاخه از گردشگری، رونق اقتصاد گردشگری را در روستاهای دور از مرکز هرمزگان هم ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مزارع پرورش گوجه فرنگی، بادمجان، سبزیجات و حتی باغ‌های مرکبات از قبیل لیموترش و پرتقال و همچنین باغ‌های انبه و نخلستان‌های این استان هم با رونق گرفتن گردشگری کشاورزی می‌توانند پذیرای گردشگران باشند.

انتهای پیام//

منبع: ایسنا
برچسب ها: میراث فرهنگی ، هتل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار