مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از رقابت سه هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز این استان در جشنواره «قرآن، عترت و نماز» خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 26 February 2023

مسعود حمیدی نژاد عصر امروز شنبه در حاشیه آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره «قرآن، عترت و نماز» قطب یک دختران استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک پیوند ناگسستنی بین قرآن کریم و مفهوم شهادت و ایثار وجود دارد و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت همین پیوند در همه عرصه‌ها طلایه دار است.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: البته قرآن با ولایت معنا پیدا می‌کند و بر این اساس باید درک و فهم و تدبر در آیات قرآن به عنوان یک اصل در برنامه‌های تربیتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به رقابت سه هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز استان خوزستان در قالب ۱۵ رشته بیان کرد: رشته‌های این مسابقه شامل قرائت قرآن حفظ جز ۳۰، جز پنج، جز ۱۰، جز ۲۰، حفظ کل، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، مداحی پسران، دعا خوانی دختران، اذان پسران، احکام و انشای نماز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این مسابقه در مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود، گفت: قطب یک مسابقات در شهرستان رامشیر، قطب ۲ در شهرستان کارون و قطب سه در شهرستان لالی برگزاری می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره اثرات معنوی و دینی زیادی بر دانش آموزان خواهد گذاشت، افزود: این مسابقات از سوم اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۹ اسفند ماه ادامه خواهند داشت.

حمیدی نژاد اظهار کرد: دانش آموزان در این جشنواره با فواید و اثرات نماز و قرآن بیشتر آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که زندگی خود را با قرآن و نماز نورانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار