استاندار خوزستان بر ضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی و تسهیل در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 08 April 2023

سیدعلی اکبر حسینی محراب روز شنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت این اجتماع میلیونی و خیل عظیم مشتاقان در ایران اسلامی و دیگر کشورها، تمامی دستگاه‌های خدمت رسان باید برای تسهیل در سفر زائران، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی به ساماندهی پارکینگ ها، تامین سردخانه جهت آب آشامیدنی و ساماندهی مواکب اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تا انتهای تیر یا نیمه اول مردادماه فرصت داریم از همه مسئولان انتظار داریم که مرتب در میدان حاضر شده و در جهت رفع مشکلات مرزها تلاش کنند.

استاندار خوزستان گفت: مسئولیت دستگاه های خدمات رسان در مرزها مشخص و به آنها اعلام شود و در صورت تخطی این موضوع به رییس جمهور منتقل خواهد شد.

وی به اهمیت کارهای رسانه ای و مطبوعاتی در اطلاع رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: انتظار داریم که مسئولان مربوطه روزانه به واسطه یک خبر، مردم را در جریان کارها و اقدامات صورت گرفته قرار دهند.

حسینی محراب گفت: منطقه آزاد اروند سال گذشته برنامه ریزی های قابل قبولی را برای زائران اربعین در مرز شلمچه انجام داده و امسال نیز برای تکمیل برخی از پروژه های زیرساختی اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: بحث سردخانه برای تامین آب آشامیدنی زائران توسط وزارت نیرو و زیرسازی پارکینگ ها توسط راه و شهرسازی انجام شود همچنین بحث پارکینگ ها، ساماندهی مواکب و دیگر خدمات رفاهی باید به صورت ویژه مدنظر باشد.

استاندار خوزستان گفت: لازم است که هر دستگاه، یک مجری برای بحث اربعین معرفی کند تا پیگری ها مستمر باشد. از همه مدیران درخواست داریم که اعتبارات لازم در بحث اربعین را پیگیری کنند.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار