معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان توضیحاتی در خصوص به تاخیر افتادن عملیات برداشت محصولات پاییزه گندم و کلزا در استان ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 09 April 2023

تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برداشت محصولات پاییزه در خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارندگی در خوزستان برداشت محصولات پاییزه که قرار بود از تاریخ امروز، ۲۰ فروردین ماه در استان آغاز شود با تاخیر مواجه می‌شود.

وی افزود: در صورتی که تا اواخر هفته یعنی تاریخ ۲۴ فروردین ماه با بارندگی مواجه نباشیم عملیات برداشت آغاز می‌شود اما در صورت وقوع بارندگی‌ها در خوزستان عملیات برداشت به هفته آینده و تاریخ ۲۷ فروردین ماه به بعد موکول خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: البته میزان بارندگی نیز در تاریخ آغاز برداشت موثر است به شکلی که اگر برای مثال شاهد بارش بالای ۵۰ میلیمتری باشیم قطعا تصمیم‌گیری در خصوص برداشت با زمانی که بارش کمتر از ۱۰ میلیمتر است متفاوت خواهد بود.

نوروزی عنوان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط، عملیات برداشت محصولات پاییزی گندم، جو و کلزا در سطح بیش از ۷۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت گندم ابتدا در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر، شادگان و خرمشهر آغاز می‌شود و سپس به تدریج به مناطق مرکزی و غربی خوزستان می‌رسد و آخرین مرحله برداشت نیز در حاشیه زاگرس و اراضی کشاورزی آن مناطق انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و بهبود وضعیت مزارع دیم در خوزستان، پیش ‌بینی می‌کنیم امسال با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته، بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار