اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به رگبار شدید باران و رعد و برق در استان از روز چهارشنبه هشدار سطح قرمز صادر و ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در مناطق مستعد پیش بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 10 April 2023

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد، انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه پیش بینی می‌شود.

براساس این گزارش، این وضعیت جوی روز چهارشنبه برای نیمه شمالی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه و روز پنجشنبه برای مناطق شمالی و شمال شرقی و حوضه آبریز رودخانه های دز و کارون پیش بینی می‌شود.

این اداره کل همچنین نسبت به رگبار، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی تند بادلحظه‌ای و مواج شدن شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان و افزایش ارتفاع موج از اوایل وقت چهارشنبه تا اواخر روز جمعه هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه فعال بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا اواخر روز پنجشنبه هشدار سطح نارنجی نیز صادر کرده که سبب رگبار و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان، حوضه های آبریز بالادست سدهای دز و کارون، وزش بادهای متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق خواهد شد.

وزش باد و گرد و خاک از روز سه شنبه در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان همچنین در اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد و گرد و خاک از روز سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید، همراه با تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و غبار محلی و موقتی از اواسط روز سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه این وضعیت جوی در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان باعث کاهش دید افقی، افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه‌های سبک و احتمال شکستن سرشاخه درختان می‌شود.

این اداره کل نسبت به بارش شدید باران، رعد و برق و مواج شدن شمال خلیج فارس در روزهای آینده هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار