استاندار خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی شدید در استان گفت: تمهیدات لازم از جمله تقویت سیل بندها، ذخیره سازی آب شرب و تدارک تانکرهای آبرسانی جهت مقابله با سیلاب های احتمالی و پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از بارش های سنگین پیش رو در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 11 April 2023

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که امروز (۲۲ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به هشدار قرمزی که سازمان هواشناسی اعلام کرد، ضرورت داشت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های سنگین پیش رو گرفته شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: به این منظور مباحث مختلف مطرح و بررسی شد و تقسیم کار در زمینه‌های مختلف صورت گرفت.

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر در این روزها کوچ خود را آغاز کرده‌اند ضرورت دارد سازمان امور عشایر و دیگر دستگاه‌های متولی نسبت به اطلاع‌رسانی و حفظ سلامت و امنیت آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص حاشیه رودخانه‌ها، زمین‌های کشاورزی و روستاهای در معرض سیل بنا شد سیل‌بندها تقویت شود. در مناطقی که احتمال قطع یا کدر شدن آب شرب هست نیز مقرر شد ذخیره‌سازی آب و تدارک تانکرهای آبرسانی صورت گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: در لالی که اخیراً مردم ما مشکل آب شرب پیدا کردند و اگر بارندگی شدید باشد احتمال دارد مجددا کدری آب را در لالی و برخی نقاط دیگر داشته باشیم، بنا شد آبفا نسبت به ذخیره‌سازی و تامین آب شرب اقدام کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از مردم هم می‌خواهیم آمادگی لازم را داشته باشند و با توجه به تعطیلی سه روزه از فرزندان خود در مناطق خطر و حاشیه رودخانه‌ها مراقبت کرده و توصیه‌های هواشناسی که از طریق صدا و سیما اعلام شده را رعایت نمایند تا انشاءالله حادثه‌ای در استان نداشته باشیم؛ ما آمادگی کامل داریم و تمهیدات لازم را با جدیت دنبال می‌کنیم تا حادثه ناگواری پیش نیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار