مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انجام پیگیری های لازم در راستای برپایی جشنواره اسب کورد خبر داد و گفت: ثبت جهانی آثار تاریخی استان کرمانشاه گام مهمی در راستای توسعه پایدار منطقه است.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 12 April 2023

رحمت الله جلیلیان

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص روند ثبت جهانی آثار تاریخی استان کرمانشاه اظهار کرد: در راستای ثبت آثار ساسانی تا ایوان مدائن سفری به کشور عراق داشتیم و در صددیم تا هماهنگی لازم برای تشکیل دوباره جلسات با طرف عراقی انجام شود.

وی با اشاره به ثبت "اسب کورد" و برگزاری جشنواره آن، افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی فصل زمستان فصل مناسبی برای برپایی این جشنواره نبود، همچنان پیگیر برگزاری آن هستیم و تلاش می کنیم این جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ثبت جهانی آثار استان را از معبد آناهیتا تا ایوان مدائن در عراق عنوان کرد و ادامه داد:
آثار ساسانی شامل طاق بستان، فیروز آباد، قصر شیرین و .. تا طاق کسری در عراق است که شامل ۴٣ اثر می باشد.

وی گفت: در همین راستا امسال پرونده هگمتانه را معرفی می کنیم و تلاشمان این است تا بعد از هگمتانه  کارهای مربوط به میراث کرمانشاه انجام شود.

فرمانی با اشاره به تاثیرات مثبت ثبت این آثار در توسعه گردشگری استان، تاکید کرد: ثبت جهانی ٱثار در معرفی و جذب گردشگر تاثیر چشمگیری دارد، این ٱثار در سایت جهانی قرار گرفته و به دنیا معرفی می شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه ورود هر ۴ توریست به کشور منجر به ایجاد یک شغل دائم می شود، این امر گام موثری در توسعه پایدارِ این منطقه خواهد داشت. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار