مدیرعامل نیروگاه بیستون اعلام کرد: تعمیرات اساسی و دوره‌ای ۲ واحد نیروگاه بیستون به منظور تولید حداکثری برق برای پیک بار تابستان امسال در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 30 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مسعود میرزا عسگری» روز یکشنبه به مناسبت دهم اردیبهشت روز جهانی کارگر، ضمن تبریک این ایام به کلیه کارگران صنعت برق افزود: در تابستان و تولید در پیک بار، نهایت تلاش و سعی خود را برای تامین برق مردم و واحدهای صنعتی استان خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در حال تعمیراتی سنگین هستیم اما باوجود تمام محدودیت‌های موجود زودتر از پیک و شروع فصل گرما به شبکه سراسری خواهیم پیوست.

مدیرعامل نیروگاه بیستون افزود: در نیروگاه گازی اسلام‌آبادغرب هیچ گونه مشکلی نداشته و با حداکثر توان تولید خواهیم داشت.

وی در پایان از مردم خواست تا با حداکثر صرفه‌جویی خود در تابستان و پیک بار امسال، صنعت برق کشور(تولید، توزیع و انتقال) را یاری کنند.هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص در نیروگاه برق بیستون به کار مشغول هستند و تمام امور مربوط به بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه توسط همین نیروهای بومی انجام می‌شود.

 

نیروگاه حرارتی بیستون، با دارا بودن ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی که در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد، نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور بر عهده دارد.

باتلاش شبانه روزی کارکنان ساعی این نیروگاه، سالانه حدود چهار میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام‌آبادغرب از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات است و شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است که در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید.

این نیروگاه از جمله نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با فناوری کلاس F و ظرفیت ٤٨٤ مگاوات با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران از محل صندوق توسعه ملی احداث شده که در ارتقای توان تولید برق شبکه سراسری کشور تاثیرگذار است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی دارد و قطب ارایه بسیاری از خدمات در غرب کشور محسوب می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار