نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها کرمانشاه:
نایب رییس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه با اشاره به فعالیت فاقد مجوز برخی قهوه خانه در کرمانشاه گفت: سال گذشته ٢٠٠ قهوه خانه در شهر کرمانشاه پلمب شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 03 May 2023

رحمت الله جلیلیان

سیروس گل عنبر در گفتکو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۴٠٠ قهوه خانه در سطح استان اظهار کرد: قهوه خانه‌ها شامل قهوه خانه‌های فاقد قلیان که ارائه دهنده خدماتی مثل صبحانه و غذا‌های سنتی هستند و دیگری اصطلاحا قلیان سرا هستند.

وی افزود: این قهوه خانه‌های دارای قلیان تحت عناوین مختلف، کافه و سنت سرا فعالیت می‌کنند و به علت ارائه قلیان، مکان‌هایی ناهنجار از نظر فساد و جرائم بوده و ۹۹ درصد آن‌ها فاقد مجوز هستند.

نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته ادامه داد: اتحادیه بنا بر رسالت خود، قهوه خانه‌ها را پیگیری و به آن‌ها اخطار و به اتاق اصناف انتقال می‌دهد و با ارجاع به مقامات قضایی پلمپ می‌شوند.

وی تقاضا کرد برای واحدی که ۶ بار فک پلمپ می‌شود قوانین سختگیرانه تری اتخاذ شود و در ادامه گفت: بیشتر قهوه خانه‌ها در اماکن شخصی احداث شده و از آب و گاز و انرژی‌های خانگی استفاده و انشعابات آن‌ها خانگی است، برای این واحد‌ها باید سازوکار و تمهیدات سختگیرانه اتخاد شود.

وی گفت: قهوه خانه ها، طاقبستان را که یک گردشگاه ملی است از دسترس شهروندان خارج کرده و فضای طاق بستان و پارک کوهستان را اشغال و معابر عمومی را به کار خود اختصاص دادند.

گل عنبر تاکید کرد: حتی شاهد قهوه خانه سیار با وانت داخل پارک شرقی هستیم که قلیان را در محوطه قرار می‌دهند.

وی اقدامات اتحادیه در راستای مقابله با این افراد را بی ثمر عنوان کرد و گفت: اتحادیه امکان بازداشت و ضبط ملک را نداشته و متاسفانه دارایی هم اعزام بازرس جهت نظارت ندارد.

این مسئول متذکر شد: در اوج شیوع بیماری کرونا که رستوران‌ها و هتل‌ها تعطیل بودند متاسفانه تمامی قهوه خانه‌ها به صورت مخفیانه فعالیت کرده و در انتقال ویروس نقش بسزایی داشتند.

وی از ضرورت ساماندهی این شرایط از سوی دستگاه قضا را یادآور شد و ابراز کرد: طی سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ قهوه خانه در کرمانشاه پلمپ شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار