رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه ناپایدار از ساعاتی قبل به قصرشیرین باعث کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی طی بعد از ظهر امروز شنبه به میزان ۶ هزار متر شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 13 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی ۹ متر بر ثانیه معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۲۳درصد است.

نجفی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۱۲ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین و ۶ روز در اردیبهشت ماه جاری است.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری در قصرشیرین ۳۷۵ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۱۷۵ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

او ادامه داد: طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی موجی ناپایدار طی امروز شنبه تا دوشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک محلی و نفوذ غبار بخصوص در نیمه غربی می‌شود که این پدیده به تناوب طی ساعاتی از اواسط امروز، شنبه تا ظهر دوشنبه، کل استان، نیمه غربی و نواحی مرزی شامل شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی بیشتر نمود خواهد داشت.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهر‌های مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهر‌های کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار