فرماندار کنگاور گفت: در سفر ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور به استان کرمانشاه و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اتمام ساخت سد آناهیتا مصوب شد که در طول عمر این سد بی‌سابقه بوده و به تسریع در ساخت این پروژه کمک کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 17 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرزاد الماسی»، با بیان اینکه تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار این سد در سال جاری کمک خواهد کرد که عملیات ساخت این به اتمام برسد، افزود: تمام تلاش ما این است که این سد در نیمه دوم امسال آبگیری شود.

فرماندار کنگاور تاکید کرد: برای تامین نقدینگی مورد نیاز این سد تصمیمات خوبی اخذ شده و پیگیری‌های لازم برای تزریق به موقع اعتبارات انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این سد نیازهای منطقه در زمینه شرب، صنعت و کشاورزی را تامین خواهد کرد.

وی به موضوع تملک اراضی مورد نیاز برای احداث این سد هم اشاره کرد و گفت: پیگیری حقوقی این موضوع بر اساس قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

فرماندار کنگاور خاطرنشان کرد: حجم مخزن سد کبوتر لانه ۲۴.۶ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب آن ۳۲ میلیون مترمکعب است.

سدکبوتر لانه در شمال غرب کنگاور با اهداف تامین آب شرب وصنعتی شهرستان کنگاور به میزان ۹ میلیون متر مکعب وهم چنین تامین آب اراضی کشاورزی به وسعت چهار هزار و ۱۰۰هکتار و حفظ شرایط زیست محیطی پایاب سد، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت احتمالی آن و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی و توریستی در منطقه طراحی و در حال احداث است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی وحجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب وحجم تنظیم سالیانه ۳۴ میلیون متر مکعب آب با ارتفاع ۵۶ متر از بستر رودخانه احداث خواهد شد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد و بسیاری از مردم به شغل کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار