لایحه افزایش 25 درصدی نرخ سرویس مدارس برای بررسی به شورای اسلامی شهر اهواز رفت
کد خبر: ۱۱۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 13 October 2015
شورای اسلامی شهر اهواز دوشنبه در یکصد و هشتمین جلسه علنی خود، به درخواست سازمان تاکسیرانی این کلان شهر، لایحه افزایش 25 درصدی نرخ سرویس مدارس را وارد دستورکار کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز در این نشست گفت: بر اساس روال سال های گذشته در کلان شهرها و شهرهای بزرگ، نرخنامه سرویس های مدارس براساس نرخ تاکسی های خطی تعیین و به تصویب شورای سازمان و کمیسیون ماده 18 رسیده است.

سیدکوروش حسینی زاده با بیان اینکه این لایحه 21 شهریور ماه به شورا رفته، افزود: با گذشت 20 روز از سال تحصیلی هنوز نرخ جدید به مدارس اعلام نشده و مبالغی به صورت علی الحساب از دانش آموزان دریافت شده است.

وی اضافه کرد: 750 مدرسه با 50 شرکت سرویس دهی منتظر ابلاغ نرخنامه تاکسیرانی هستند.

حسینی زاده اظهار کرد: نرخ پیشنهادی تاکسیرانی افزایش 25 درصدی است در حالی که بنزین تک نرخی شده و افزایش 43 درصدی داشته است.

حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با انتقاد از میزان افزایش نرخ سرویس مدارس، گفت: این میزان افزایش قیمت به خانواده هایی که دو یا سه دانش آموز داشته باشند فشارهایی تحمیل می کند.

وی افزود: نرخ تاکسی ها از سال اول فعالیت شورا در سال 92 تا کنون 50 درصد گران شده که در صورت تصویب این لایحه به 75 درصد افزایش می رسد.

سواری تصریح کرد: به این نرخ باید این مساله را اضافه کرد که پیمانکاران و رانندگان تاکسی همیشه نرخی بیش از مصوبه از خانواده های دانش آموزان مطالبه می کنند و بیش از ظرفیت هر خودرو سرنشین سوار می کنند.
جانعلی خورشیدی نیز در ادامه با دفاع از نرخنامه جدید تاکسیرانی، گفت: با توجه به نرخ تورم، سوخت، استهلاک و حقوق، افزایش 25 درصدی کرایه سرویس مدارس منطقی است.
در نهایت با پیشنهاد رامی علاسوند رییس شورای اسلامی شهر اهواز لایحه تاکسیرانی به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ارجاع شد تا نرخنامه جدید دوباره بررسی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار