برنامه غربالگری کمکاری تیروئید در ده سال گذشته از معلولیت 27 هزار کودک جلوگیری کرده است
کد خبر: ۱۱۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 13 October 2015

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی در جمع مدیران عامل دارالشفاها خیریه ها و سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: تنها کسانی که از مراکز نگهداری کودکان معلول بازدید کرده اند می دانند این اقدام پیشگیرانه چه هزینه هایی را از دوش جامعه برداشته است.
آقای ایازی مهمترین کارکرد خیریه ها و سازمانهای مردم نهاد را در حوزه سلامت جلب مشارکت مردم در تامین سلامت خود و دیگران دانست و گفت: مشارکت مردم در تامین سلامت بار بسیار بزرگی را از دوش دولت بر می دارد.
وی افزود: اگر سازمانهای مردم نهاد بتوانند مصرف دخانیات،نمک، شکر و روغن را کاهش و تحرک مردم را افزایش دهند کمک بسیار بزرگی به سلامت عمومی می کنند و همزمان بار بزرگی را از دوش دولت برمی دارند.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی از مدیران سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت خواست با فرهنگ سازی در میان مردم ، جلوی نیازهای القایی به داروها و خدمات پیراپزشکی گران را بگیرند.
ایازی به تعداد زیاد دستگاههای ام آر آی و مراجعه بی دلیل بسیاری از بیماران به آنها اشاره کرد و گفت: تعداد دستگاههای ام آر ای در تهران معادل کل دستگاه های ام آر آی آلمان است.
وی افزود: وزارت بهداشت به سهم خود برای مقابله با این نیازهای القایی جلوی واردات انبوه تجهیزات پزشکی به کشور را گرفته است.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی به عملکرد انجمن ام اس اشاره کرد و گفت: با فعالیت های اجتماعی این انجمن مردم نهاد به مرحله ای رسیده ایم که 84 درصد بیماران ام اس داروی داخلی که مصرف می کنند و در نتیجه یک هزینه 240 میلیارد تومانی واردات دارو از دوش کشور برداشته شده است.
ایازی از تصمیم دولت برای تعریف تعرفه مخصوص موسسات درمانی خیریه در دو ماه آینده خبر داد و افزود: این تعرفه که تا دو ماه دیگر در شورای عالی بیمه تصویب خواهد شد، بیشتر از تعرفه های دولتی و کمتر از تعرفه های خصوصی خواهد بود.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی گفت: همه باید تلاش کنند تا تعداد سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها در حوزه سلامت بیشتر شود.
ایازی گفت: هم اکنون در ایران 610 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالند که حوزه فعالیت 90 سازمان ، ملی و حوزه فعالیت بقیه استانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار