مسئول کانون هموفیلی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 103 بیمار هموفیلی در استان مورد حمایت این کانون قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 13 October 2015

      

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود ضیائی در جلسه هم‌اندیشی خیران و سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون هموفیلی خراسان جنوبی در سال 81 تاسیس و در سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه کانون هموفیلی خراسان جنوبی در دو بخش حمایتی و درمانی به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر 103 بیمار هموفیلی در استان مورد حمایت این کانون هستند.
مسئول کانون هموفیلی خراسان جنوبی ادامه داد: از جمله خدمات حمایتی که کانون هموفیلی استان به بیماران زیرپوشش خود ارائه می‌دهد می‌توان به انجام آزمایشات این بیماران به صورت رایگان که هر 6 ماه یا یک سال باید صورت گیرد اشاره کرد.
ضیائی افزود: در 12 سال گذشته 20 بیمار هموفیلی که مبتلا به هپاتیت C بوده‌اند شناسایی و درمان شدند و در حال حاضر هیچ بیمار هموفیلی در سطح استان به هپاتیت C مبتلا نیست.
وی با بیان اینکه خدمات دندان‌پزشکی برای بیماران هموفیلی استان توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و به صورت رایگان انجام می‌شود، یادآور شد: همچنین در بخش خدمات حمایتی در بحث مسکن و اشتغال تاکنون 18 واحد مسکن مهر در اختیار بیماران هموفیلی واجد شرایط استان قرار گرفته و وام‌های خوداشتغالی نیز با همکاری کمیته امداد در اختیار واجدان شرایط قرار گرفته است.
مسئول کانون هموفیلی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه سال پیاپی جشن هموفیلی در استان برگزار شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشن به جز ایجاد فضای شاد برای بیماران هموفیلی، اطلاع‌رسانی مشکلات این بیماران و کمک گرفتن از مسئولان بوده است.
ضیائی به درخواست‌های کانون هموفیلی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حمایت از طرح بازنشستگی پیش از موعد بیماران هموفیلی، اختصاص یک عدد دستگاه کواگلومتر برای بررسی سطح اینهبیتور بیماران که در حال حاضر در استان وجود ندارد و کارآیی فراوانی می‌تواند داشته باشد، همکاری ادارات با این کانون و هماهنگی برای همکاری ادارات و کارخانجات برای استخدام بیماران هموفیلی جوان از جمله این درخواست‌ها است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار