نودمین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی
سال گذشته ۳۶ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که نسبت به سال ما قبل آن رشد ۲۰۲ درصدی داشت.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 11 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، اسماعیل حیدری مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان به مناسبت نودمین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی اظهار داشت: روند رشد در بخش کشاورزی با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است و مدیریت حاکم بر کشاورزی عملکرد خوبی دارد.

وی اضافه کرد: حوزه امنیت غذایی جزو حوزه‌های راهبردی برای کشورهاست و از امنیت غذایی به عنوان اقتدار غذایی نام برد.
حیدری با بیان اینکه عمده مشکلات کشاورزی در استان کردستان، کشاورزی خرده پا است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین آنها مربوط به سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی کشاورزی را اولین اولویت استان عنوان کرد و افزود: پتانسیل بخش کشاورزی در این استان بسیار بالاست.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان به میزان پرداخت تسهیلات سال گذشته این بانک اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۳۶ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که نسبت به سال قبل آن رشد ۲۰۲ درصدی داشته است و نسبت به میانگین کشوری که ۱۷۴ درصد بوده، رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از این میزان ۶۵ درصد سرمایه در گردش و ۳۵ درصد سرمایه ثابت بوده لذا می‌توان گفت، بانک کشاورزی کردستان با پرداخت تسهیلات در جهت ماندگاری کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ارزش زیاد قائل است.
حیدریان گفت: ۸۶ درصد از مجموع پرداخت تسهیلات سال گذشته بانک کشاورزی استان به بخش کشاورزی، ۱۰ درصد تسهیلات خارج از بخش و ۴ درصد نیز به بخش تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص داشته و این نشان می‌دهد که بانک کشاورزی برای خدمات‌رسانی قدم‌های خوبی برداشته شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان ادامه داد: از میزان تسهیلات پرداختی سال گذشته، ۲۷ درصد در بخش زراعت، یک درصد در بخش باغات و ۲۷ درصد در بخش مرغداری و دامداری، ۲۸ درصد صنایع و ۳ درصد صنایع وابسته پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: هم چنین با تلاش همکاران بخش کشاورزی در استان ۷۶۰ واحد مرغداری در استان تاسیس شده که یکی از استان‌های معین برای تأمین مرغ استان تهران هستیم.
حیدریان گفت: با وجود اینکه استان کردستان رتبه اول توت فرنگی کشور و رتبه‌های برتر حوزه تولید گندم را یدک می‌کشد اما میانیگن زمین مزارع در اختیار کشاورز در بخش توت فرنگی ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و در بخش گندم نیز ۵ و نیم هکتار است و این به این معنی است که کل زندگی یک کشاورز به این قطعه زمین وابسته است.

حیدری افزود: استان کردستان با پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال از مجموع هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تبصره ۱۸ رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۲۰ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شود و با توجه به تمهیدات انجام شده خبری نویدبخش است.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: در سال گذشته در بخش بیمه کشاورزی ۱۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و در سال جاری نیز حدود ۲۶۷ هزار هکتار از اراضی استان بیمه شده که البته حدود ۵۰ درصد از کل مزارع استان بیمه شده است.

رضایی معاون اعتبارات امور شعب بانک کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته به ۱۴۷ نفر از مددجویان کمیته امداد ۹۶ میلیارد تومان و به ۴۵۶ نفر از مددجویان بهزیستی مبلغ ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رضایی اضافه کرد: یک هزار و ۱۲۸ نفر به میزان ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و یک هزار و ۱۱۵ نیز تسهیلات فرزندآوری پرداخت ‌شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از از کشاورزان آسیب دیده در سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان به هزار و ۸۷۰ نفر پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار