مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان می‌گوید با توجه به اینکه مجدداً ارتباط هیات فوتبال با این اداره‌کل قطع شده است اکنون تاج و قنبرزاده باید پاسخگوی فوتبال خوزستان باشد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 14 June 2023

حمید بنی‌تمیم امروز ۲۴ خردادماه در نشست با اصحاب رسانه که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بنی‌تمیم در خوزستان می‌ماند یا به فدراسیون کشتی می‌رود؟

وی در ابتدا در پاسخ به سؤال ایسنا که با توجه به ثبت‌نام شما برای حضور در انتخابات رئیس فدراسیون کشتی، آیا این به منزله رفتن شما از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان است؟ اظهار کرد: همان‌طور که از روز اول هم گفته‌ام خدمت به مردم خوزستان لیاقت و سعادت می‌خواهد که امیدوارم من این لیاقت را داشته باشم. من یک گوش شکسته و از خانواده کشتی هستم که با توجه به اینکه برای ورود به فدراسیون کشتی نیاز به یک سری مقدمات است و باید برای حضور در مجمع، ثبت‌نام می‌کردم این کار را انجام دادم اما هنوز مشخص نیست طبق آنچه اعلام کرده‌اند این مجمع تیرماه برگزار خواهد شد یا خیر. به هر حال باید به مردم خوب خوزستان بگویم بنده تا پایان شهریورماه که پایان سال مالی است و قطعاً باید بمانم در اینجا هستم. اکنون جابه جایی اصلاً دیگر به صلاح نیست زیرا عدد و رقم قابل توجهی در حوزه تخصیص بخش عمرانی داریم و پروژه‌های مهمی در دستور کارهستند. در هر صورت ثبت‌نامی بود که باید در گام نخست انجام می‌شد و فکر می‌کنم به عنوان یک هم‌استانی شما این شرایط را دارم که در فدراسیون اول کشور قرار بگیرم و به نظرم این ثبت‌نام اتفاق بدی نبود ولی طبیعتاً هیچ وقت منافع استان خوزستان را به خاطر منافع شخصی‌ام تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهم و اگر بنای من شرکت در مجمع فدراسیون کشتی باشد باید به صورتی قدم بردارم که به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان آسیبی وارد نشود.

گاهی اختلاف‌نظرها برگزاری مجامع ورزشی را سخت‌تر می‌کند

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که برنامه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برای برگزاری مجمع انتخاب رؤسای هیات‌هایی همچون شطرنج و بولینگ و بیلیارد که با سرپرست اداره می‌شوند چیست؟ گفت: در برخی مواقع برای برگزاری مجامع با فدراسیون‌ها به مشکل برمی‌خوریم زیرا نحوه کار خوشایند آنها نیست و گاهی هم در بحث مدارک افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و استعلامات به مشکل برمی‌خوریم و همین تعللی را در زمینه برگزاری مجامع به وجود می‌آورد. به هر حال پروسه زمان‌بر شده است و گاهی هم اختلاف‌نظرها کار را سخت‌تر می‌کند اما خدا را شکر هیات‌های چالش‌دار را یا به نتیجه رسانده‌ایم یا در حال رسیدن به نتیجه هستند.

می‌توانیم زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه‌های خوزستان را فراهم کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه اگر شرایط ورود زنان به استادیوم‌ها فراهم شود آیا استادیوم‌های استان خوزستان از این شرایط برخوردار هستند؟ عنوان کرد: من فکر می‌کنم در صورت مهیا شدن شرایط می‌توانیم در استان خوزستان نیز زیرساخت ورود زنان به ورزشگاه‌ها را فراهم کنیم اما تابع قوانین و سیاست‌های بالادستی هستیم و اگر مجوز ورود زنان صادر شود ما هم موظف هستیم زیرساخت آن را فراهم کنیم.

اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان

وی همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث اعتبارات عمرانی بیش از هزار میلیارد تومان تخصیص داریم که امسال برای جذب این مبلغ کار سختی داریم. تمام تلاش ما این است که این اعتبارات منجر به نتیجه شود. ضمن اینکه من دغدغه اینکه پول برگردد را ندارم و این دغدغه را دارم که پول درست هزینه شود و منجر به افتتاح پروژه و پیشرفت قابل توجه پروژه‌های ورزشی در استان شود و صلاح نمی‌دانم که بین ما مدیران این تکاپو وجود داشته باشد که بگوییم اعتبار را جذب کرده‌ایم و تمام تلاش من و همکارانم این است به اندازه پولی که به پیمانکار می‌دهیم پروژه را به نتیجه مطلوبی برسانیم. من معتقدم هزینه اعتبار شرط لازم نیست بلکه به نتیجه رساندن پروژه باید قابل توجه باشد.

اقدامات قابل توجه در انتظار ورزش بانوان

بنی‌تمیم در خصوص وضعیت ورزش بانوان در استان خوزستان نیز گفت: خوشبختانه از بیش از ۷۰ میزبانی که سال گذشته در استان داشتیم، ۳۴ میزبانی مربوط به بخش بانوان بود. ضمن اینکه مدال‌آوری بانوان قابل توجه بود. همچنین در بخش بانوان بیش از ۲۳۰ هزار بیمه شده ورزشی داریم و آمار ورزشکاران سازمان‌یافته در این بخش نیز ۹۱ هزار نفر است. طبق قانون باید ۳۰ درصد اعتباری که در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها قرار می‌گیرد به بخش بانوان اختصاص پیدا کند ولی ما این قانون را ملاک قرار ندادیم و بیش از این درصد برای ورزش بانوان درنظر گرفته‌ایم. همچنین در بخش اهدای جوایز به ورزشکاران مدال‌آور، جوایز بانوان دو برابر دیده شد و حتی در مراسم تجلیلی که داشتیم از ورزشکاران خانمی که به عضویت تیم ملی درآمدند اما مدال کسب نکردند هم با اهدای جایزه قدردانی کردیم. امسال هم اقدامات قابل توجهی برای بخش بانوان مدنظر است.

از سفر اول رئیس جمهور به خوزستان سهم ورزش صفر بود

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات در بخش ورزش بانوان مربوط به بحث زیرساختی است، ادامه داد: اینکه بانوان اماکن اختصاصی ندارند از جمله مشکلات این بخش محسوب می‌شود. اینکه بگوییم طی یکی، دو سال زیرساخت‌ها را اصلاح می‌کنیم کار سختی است اما در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان خوزستان که معاون وزیر ورزش نیز حضور داشت قول‌هایی در این زمینه داده شد که امیدوارم به این قول‌ها جامه عمل پوشانده شود. البته هنوز مصوبات این سفر به ما ابلاغ نشده است اما به ما اعلام شده که قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد. همچنین باید بگویم متأسفانه از سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان سهم ورزش صفر بود اما تلاش ما این است که امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای ورزش استان از محل سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شود.

تاج و آقای قنبرزاده باید پاسخگوی فوتبال خوزستان باشند

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت فوتبال در استان نیز گفت: امیدوارم هیات فوتبال استان خوزستان بیش‌تر این کار پای کار بیاید و اینکه فقط به عنوان اینکه متولی فوتبال هستیم اما به وضعیت تیم‌ها ورود نکنیم اتفاق خوبی نیست. من بارها حسن نیتم را در خصوص هیات فوتبال استان نشان دادم اما واقعیت این است که به شدت از عدم ورود هیات فوتبال استان به مسائلی که باید ورود کند اما این مهم صورت نگرفته، دلخور هستیم. باید در خصوص استقلال ملاثانی و شرایط و دغدغه سایر تیم‌ها تصمیماتی گرفته شود. حتی باید در خصوص زمین‌ چمن‌های استان نیز تصمیماتی گرفته شود و نمی‌توانیم بگوییم به ما ربطی ندارد و شاید هم قانون منِ بنی‌تمیم و هیات فوتبال را مکلف به انجام این کار نکرده باشد اما وقتی زیرساختی مستقیماً به ما برمی‌گردد باید نسبت به آن مسئول باشیم. اینکه نسبت به وضعیت تیمی که پول دارد یا ندارد یا نسبت به عملکرد هیات‌های شهرستانی بی‌تفاوت باشیم اتفاق خوبی نیست. از فدراسیون گرفته تا رده‌های پایین‌تر رفاقت‌بازی برای آن ها اهمیت دارد و باید بگویم وقتی روی برگزاری مجمع هیات فوتبال خوزستان موضع داشتیم دلیل آن فنی بود. به هر حال انتخابات انجام شد و با توجه به اینکه آقای تاج چند بار تماس گرفت، من هم در مجمع سالانه این هیات شرکت کردم و حسن نیت خود را نشان دادم اما بعد از آن متأسفانه ارتباط هیات فوتبال خوزستان با اداره‌کل ورزش و جوانان قطع شد و هیچ رایزنی برای اینکه فوتبال استان بهتر شود، وجود ندارد. در جلسات شورای تأمین رئیس هیات فوتبال استان حضور ندارد و پیگیر موضوعات مبتلا به فوتبال استان نیست. همه این‌ها دغدغه است و آقای تاج و آقای قنبرزاده باید پاسخگوی فوتبال خوزستان باشند.

۲۳ پروژه مهم در دستور کار اداره کل ورزش

وی در ادامه بیان کرد: ۲۳ پروژه مهم در دستور کار اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قرار دارد؛ که از جمله آن می‌توان به خانه‌های کشتی اندیمشک و ایذه، ۸ استخر در ۸ شهرستان، ۴ خوابگاه ورزشی در شهرهای آبادان، لالی، هفتکل و گتوند، ۴ خانه جوان در ۴ شهرستان، ۲ زمین چمن مصنوعی بزرگ در آبادان و اهواز، اشاره کرد. کل اعتبار در نظر گرفته شده بیش از هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای امسال یعنی تا پایان شهریورماه (سال مالی) در بحث این پروژه‌ها به ما تخصیص داده شده است.

استادیوم شهید مجدیان دزفول در آستانه بهره‌برداری

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: ما قول داده‌ایم تا پایان امسال ۷۰ پروژه را در استان خوزستان به بهره‌برداری برسانیم که مهم‌ترین استادیوم شهید مجدیان دزفول است که بعد از چندین سال در آستانه بهره‌برداری است. تلاش ما این است تا هفته دولت این افتتاحیه انجام شود. خوشبختانه خانه کشتی اندیمشک اکنون در حال وارد شدن به فاز نازک‌کاری است و خانه کشتی ایذه نیز پیشرفت آن خوب بوده است اما کمی مسکوت ماند زیرا مشکل مالکیت وجود داشت اما خوشبختانه طی جلسه‌ای که با فرماندار ایذه داشتیم قول داد این مشکل حل شود.

بخش خصوصی پای کار ورزش خوزستان است

وی بیان کرد: در مناطق محروم نیز انصافاً همکارانم وقت گذاشتند و قرار است احداث یک سالن در ملاشیه انجام شود. ضمن اینکه قرار است اقدماتی در مناطقی چون کارون، شیبان، منبع آب و عین دو نیز انجام شود. در حوزه فوتبال نیز که از نظر جامعه مخاطب قطعاً ورزش اول استان خوزستان است، کارهای خوبی در بخش زیرساختی انجام شد. خوشبختانه بخش خصوصی را خیلی خوب پای کار آورده‌ایم و از طریق ماده ۲۷ مشکل مجموعه حجاب اهواز که سال‌ها با بنیاد مستضعفان اهواز در خصوص آن مشکل حقوقی داشتیم، حل شد. خوشبختانه بخش خصوصی کار ساخت سالن در این مجموعه با کیفیت و سرعت بسیار خوب در حال انجام است. وقتی این مجموعه را تحویل گرفتیم نگهبانی نبود که برای مجموعه بگذاریم و این دغدغه را داشتیم که مبادا دو در و پنجره‌ای که مانده است به سرقت برود که خوشبختانه بعد از اینکه به مزایده گذاشته شد اکنون هم سالن و هم استخر در حال احیاشدن هستند. البته بعد از چند سال نیز این مجموعه مجدداً به خانواده ورزش خوزستان باز خواهد گشت.

استادیوم نفت و گاز اروندان از هلال احمر پس گرفته شد

بنی‌تمیم در خصوص آخرین وضعیت استادیوم نفت و گاز اروندان در خرمشهر گفت: دادستان به وضعیت این استادیوم ورود کرد و اعلام کرده بود چرا این ورزشگاه باید به هلال احمر داده شود که خوشبختانه ما این استادیوم را پس گرفتیم که جا دارد از فولاد خرمشهر که مبلغی را در اختیار هیات فوتبال قرار دادند و خودشان نیز تأسیسات ورزشگاه را سر و سامان دادند و زمین چمن در وضعیت مطلوبی قرار گرفت و حتی قول دادند بازسازی vip و ترمیم نور ورزشگاه را در دستور کار قرار دهند، قدردانی کنم.

بازسازی ورزشگاه غدیر نیازمند اعتبارات ملی و استانی

وی همچنین گفت: زمانی که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان شدم استقلال صنعتی باید برای انجام بازی‌هایش به خرم‌آباد می‌رفت که این برای ما خوزستانی‌ها سنگین بود و بار سنگینی هم روی دوش ما به عنوان متولیان ورزش استان قرار داشت. همچنین استادیوم غدیر که شش سال رها شده بود را با کمک آقای علی محمدی مدیرعامل شرکت گروه ملی سرو سامان دهیم. امیدوارم امثال چنین مدیرانی در استان خوزستان چند برابر شود. به هر حال این ورزشگاه احیا شد و استقلال خوزستان توانست در این ورزشگاه میزبان رقبای خود در لیگ یک باشد. اگر این تیم بخواهد در لیگ برتر هم در این ورزشگاه میزبان باشد باتوجه به این که یکسری شاخص ها نیاز است باید مدیران ارشد استان کمک کنند تا مشکلات ورزشگاه رفع شود که قول هایی هم داده شد. حتما باید اعتبارات ملی و استانی برای این کار جهت میزبانی از لیگ برتر در نظر گرفته شود که در حال پیگیری است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: قرار است تفاهم‌نامه‌ای با پتروشیمی مارون منعقد کنیم؛ در همین راستا این پالایشگاه به ما اعلام کرده که حاضر است در زمینی که وجود دارد آنچه مورد نیاز ما مثل استخر، سالن چندمنظوره، تیراندازی، کشتی، رزمی و پیست سوارکاری و ... است، ساخته شود و ما هم بخشی را در قالب ماده ۲۷ به این شرکت بدهیم و بعد از چند سال مجدداً به ورزش تحویل داده شود. به هر حال توافقات اولیه صورت گرفته است تا بتوانیم طبق قانون تفاهم‌نامه عملیاتی شود و مجموعه‌ای که در شهر ماهشهر قرار دارد ساخته شود که هم به نفع مردم است و هم خود پالایشگاه می‌تواند از منافع آن بهره‌مند شود. همچنین مقرر شد، دو رویداد بین المللی از جمله کشتی تا پایان سال در ماهشهر و با کمک پالایشگاه پتروشیمی انجام شود که موافقت نیز صورت گرفت.

حمایت از ملی‌پوشان تا مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی و المپیک

وی تأکید کرد: دغدغه من این است که باید همه شرکت‌ها پای کار بیایند؛ در حال حاضر ۴۴ ورزشکار، داور و مربی داریم که شانس عضویت در تیم‌های ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک را دارد که خواسته من از مدیرعامل پالایشگاه پتروشیمی ماهشهر این بود که رقمی را در زمینه ویژه این دوستان به ما کمک کنند که در گام اول موافقت خود را به ما اعلام کردند. برای ادامه کار نیز به کمک سایر بخش‌ها هم برای اشتغال این عزیزان و هم برای حمایت مادی و معنوی از آن‌ها تا حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک و کسب مدال نیاز داریم.

تشکیل کارگروه برای نظارت بر مدارس فوتبال خوزستان

بنی‌تمیم همچنین درباره نظارت بر مدارس فوتبال گفت: باید در این زمینه از تجربه دوستان استفاده کنیم، ضمن اینکه معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان باید کارگروهی در این خصوص باتوجه به اینکه تابستان در پیش رو است جهت غنی کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تشکیل شود تا بر عملکرد باشگاه‌های خصوصی و مدارس فوتبال نظارت صورت بگیرد. مدارسی تشکیل شده‌اند که برخی ممکن است صلاحیت لازم حتی از نظر اخلاقی را نداشته باشند. البته متولی طبیعتاً هیات فوتبال است ولی اگر در جایی شانه خالی می‌کند ما به عنوان متولی و دستگاه ناظر باید ورود کنیم.

انتخاب افراد صلاحیت‌دار به عنوان مدیرعامل باشگاه‌های لیگ برتری

وی با بیان اینکه تاکنون سه جلسه در خصوص تیم‌های لیگ برتری برگزار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این جلسات به دستور استاندار برگزار شد که در دو جلسه آن نیز شخص استاندار حضور داشت و این نشان می دهد ورزش برای استاندار اهمیت دارد. اعتبار ما از استان برای کمک به هیات ها ۵۰۰ میلیون تومان است و این مبلغ اصلا مناسب برای کمک به ۵۰ هیات ورزشی استان و ۶۰۰ هیات ورزشی شهرستانی نیست. به هرحال نگاه مسئولان در این بخش باید تغییر کند و رقمی بیش از این برای ورزش استان در نظر گرفته شود. نگاه استاندار به ورزش مثبت است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. ما دغدغه تیم های لیگ برتری را می شنویم و تلاش می کنیم که برطرف شوند اما نمی توانیم در مسائل فنی دخالت کنیم و نه عرف است و نه قانون این اجازه را به ما می دهد اما درخواست ما از مدیران ارشد شرکت ها این است که افراد دارای صلاحیت را برای مدیرعاملی باشگاه های استان و نیز اعضای هیات مدیره کادرفنی انتخاب کنند. نگاه‌شان فنی و درست باشد تا دغدغه مردم را در فصل پیش رو فوتبال برطرف کنیم.

سه دستور کار مهم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین گفت: افزایش سرانه ورزشی، ایجاد درآمد پایدار و ایجاد اشتغال در دستور ما است. ضمن این که در زمینه اشتغال ورزشکاران قرار است سالن هایی که ساخته می شود با اولویت اشتغال ورزشکاران و قهرمانان همان رشته باشد.

منتظر رای نهایی مراجع قضایی برای استقلال ملاثانی هستیم

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال ملاثانی، خاطرنشان کرد: طی قول وزیر ورزش به این باشگاه و دستوری که در این زمینه به ما داده شد، عمل کردیم؛ در پنج بازی پایانی لیگ یک، در بحث اعزام ها از استقلال خوزستان خواستیم که به این تیم کمک کند که به همین صورت هم شد. به هر حال به قولی که داده بودیم عمل کردیم. این باشگاه مشکل حقوق دارد و با توجه به این که این تیم دو سه مدعی ندارد، هیچ کدام از طرفین برای توافق از حق خود کوتاه نمی آید تا تعیین تکلیف صورت بگیرد. ما هم فعلا این موضوع را رها کرده اینم تا مراجع قضایی رای نهایی را صادر کنند.

حفظ استادیوم ۵ مهر آبادان به عنوان یک مجموعه تمرینی

بنی تمیم درباره وضعیت ورزشگاه پنج مهر هم گفت: اعتبار خوبی برای توسعه این ورزشگاه اختصاص داده شد که دو نظر مختلف در خصوص وضعیت سکوهای ورزشگا وجود دارد؛ این که سکوها قابل اصلاح هستند و نظر مشاور دیگر این بود که اصلاح سکوها با صلاح نیست و باید تخریب شوند. طبق برآورد انجام شده، هزینه تخریب سکوها و دوباره ساختن آن ها خیلی زیاد است و نظر این است که استادیوم به عنوان یک مجموعه تمرینی حفظ شود. به هرحال از نظر اقتصادی بهتر است در محل دیگری یک استادیوم ساخته شود. ضمن این که منطقه آزاد قرار است زمین ۱۰۰ هکتاری به ورزش اختصاص دهد که در ورودی شهر آبادان بوده و مقرر شد تمرکز روی این پروژه باشد. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان برای ورزش آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است که باقطعی شدن این موضوع، اطلاعات بعدی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

اسکله قایقرانی اهواز بالاخره نصب می‌شود

وی درباره نصب اسکله قایقرانی در اهواز نیز عنوان کرد: خوشبختانه برای نصب این اسکله یک میلیارد تومان تخصیص داده ایم. نصب اسکله در دستور کار است و کار باید تا قبل از شهریورماه جمع شود.

آخرین وضعیت زمین‌های خاکی

مدیرکل ورش و جوانان خوزستان درباره ساماندهی زمین های خاکی در استان نیز گفت: این موضوع چند بار در شورای ورزش استان عنوان شد و واقعیت این است که ساماندهی این زمین ها زمانبر بوده و باتوجه به حجم پرونده ها دست ما کمی بسته است. البته برنامه ما این است که در جلسه آتی شورای ورزش از استاندار بخواهیم که مسکن شهرسازی، نفت، سازمان آب و برق و شهرداری را متولی کار قرار دهد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار