معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات دامی سالانه استان را بیش از ۵۵۰ هزار تن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 17 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سیروس نوروزی به مناسبت روز جهاد کشاورزی(۲۷ خرداد)، افزود: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن شیر، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۷۰ هزار تن گوشت مرغ، یازده هزار تن تخم مرغ و هشت هزار تن عسل در استان کرمانشاه تولید می شود.

نوروزی اضافه کرد: استان کرمانشاه به واسطه شرایط طبیعی و برخورداری از زیرساخت های حوزه دامپروری جزو استان های شاخص کشور از حیث تولیدات دامی است و بجز تخم مرغ، تامین کننده بخشی از نیازهای محصولات دامی استانهای دیگر هم هست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در واحدهای دامداری استان کرمانشاه خیلی بیشتر از نیاز استان شیر تولید می شود، گفت: اغلب کارخانجات شاخص کشور قراردادهایی با دامداران استان کرمانشاه برای خرید شیر دارند و این موضوع نشان از ظرفیت های استان کرمانشاه در زمینه تولید شیر در کشور دارد. 

 نوروزی سپس با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه در زمینه تولید دام گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار راس دام از استان کرمانشاه به استان های دیگر مثل تهران، مرکزی، قم، اصفهان و... صادر می شود.

 نوروزی اضافه کرد: در پی این هستیم که دام تولیدی در استان را به شکل لاشه دام صادر کرده تا بتوانیم ضمن کمک به امر اشتغالزایی، ارزش افزوده بیشتری از قِبَل تولید دام برای استان ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های خوب استان کرمانشاه در زمینه تولید مرغ در کشور، گفت: با برخوردرای از ۵۵۰ واحد مرغداری فعال، میزان مرغ تولیدی در استان مازاد بر نیاز استان است و ظرفیت تولید گوشت مرغ استان تقریبا دو برابر نیاز استان است.

 نوروزی در ادامه با اشاره به قطب بودن استان کرمانشاه در زمینه تولید عسل در کشور، گفت: در سرشماری سال ۱۴۰۱ تعداد بهره برداران زنبور عسل استان بیش از چهار هزار نفر اعلام شد که نسبت به آخرین سرشماری صورت گرفته در دوران قبل از کرونا افزایش قابل توجهی را داشت.

 نوروزی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۶۴۴ هزار کندوی زنبور عسل دارد، گفت: سال گذشته هشت هزار تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد.

 نوروزی افزود: علاوه بر عسل، محصولات دیگری مثل ژل رویال، موم، زهر و... نیز در کرمانشاه تولید می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار