معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: مراسم پیاده روی اربعین امسال در فصل تابستان و هوای به شدت گرم استان برگزار می‌شود به همین دلیل کمیته‌های مربوطه ۲ کشور باید هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم را برای تامین امکانات و تجهیزات داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 17 June 2023

به نقل از فرمانداری شهرستان دشت آزادگان، ولی اله حیاتی روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی در محل پایانه مرزی شیب عراق با حضور اعضای ستاد استانی اربعین حسینی استان و کشور عراق بیان کرد: دولت اهتمام جدی بر اجرای ارزش‌های دینی و مذهبی دارد به همین منظور برای برگزاری هرچه با شکوهتر مراسم پیاده روی اربعین حسینی لازم است برنامه‌ریزی دقیقی برای تأمین امکانات و تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان اظهار کرد: ایام اربعین امسال با گرمای شدید هوا در استان همراه است به همین دلیل از دستگاه‌های عضو ستاد اربعین حسینی ۲ کشور که شامل هفت کمیته مشترک است انتظار می‌رود هماهنگی بیشتری برای ارائه خدمات مطلوب در بخش حمل و نقل، اسکان زائران و امکانات رفاهی صورت گیرد تا آسیب ناشی از گرمای هوا به حداقل برسد.

حیاتی بر لزوم افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل برای رفاه هرچه بیشتر زائران و ارائه خدمات سلامت محور در این آیین تاکید کرد.

فرماندار دشت آزادگان نیز گفت: تلاش شده در پایانه مرزی چذابه بر اساس تجربیات سال‌های گذشته تمامی موارد و نواقص بررسی شوند و طبق مذاکرات متعددی که با طرف عراقی درخصوص رفع نواقص موجود در پایانه شیب عراق داشتیم امید داریم امسال شرایط بهتری را برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات داشته باشیم.

حمید سیلاوی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه‌تر مراسم بزرگ پیاده روی اربعین نیاز است که تعامل و همکاری بین مسئولان مربوطه استان خوزستان و کشور عراق بیش از پیش باشد.
این نشست با حضور قاسم الساعدی معاون امنیتی استانداری میسان و مدیرگذرنامه پایانه شیب کشور عراق برگزار شد.

مشکلات و کمبودهای احتمالی در مراسم اربعین در کشور عراق نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص ارائه خدمات حداکثری به زائران، تسهیل انجام سفر در داخل و خارج از مرز و توسعه خدمات بهداشتی در مسیر اربعین تصمیم گیری شد.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از جمله مسیرهای زائران مراسم پیاده روی اربعین در کشور هستند و هر ساله در این ایام خوزستان میزبان هزاران زائر عتبات عالیات است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: اربعین ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار