شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه دوشنبه شب خود، با تبدیل تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده به سرویس بهداشتی سیار موافقت کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 13 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه این شورا در رابطه با روند تصویب این پیشنهاد گفت: این اتوبوس‌ها می‌توانند به‌عنوان سرویس‌های بهداشتی سیار در زمان بحران یا ایام نوروز مورداستفاده قرار گیرند.

غلام علی ترابی افزود: اصل این مصوبه برای شرایط بحران است چراکه شهرداری در حال حاضر هزینه‌هایی را برای این مقاطع در نظر می‌گیرد چنانکه میلیاردها تومان برای برخی امکانات مانند بالابر آتش‌نشانی و غیره هزینه می‌شود تا اگر روزی حادثه‌ای رخ داد از آن استفاده شود و این پیشنهاد نیز در همین راستا بوده و از سویی تعداد آن نیز محدود است و از این پنج دستگاه اتوبوس تنها یک دستگاه برای استحمام در شرایط اضطرار در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ردیف بودجه برای احداث سرویس‌های بهداشتی ثابت وجود دارد و معاونت اجرایی این موارد را پیگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران شورا نیز در همین زمینه گفت: بنابر قانون اتوبوس‌های شهری حداکثر باید 10 سال کار کنند که در شیراز مجوزی اخذ و دو سال اضافه بر آن نیز از برخی اتوبوس‌ها کار گرفته می‌شود اما اتوبوس‌هایی هستند که قابلیت بازسازی و بازگرداندن به چرخه حمل‌ و نقل را ندارند و اکنون از رده خارج‌شده و مجوز تردد در شهر ندارند.

رضا محمدیان افزود: می‌توان با انجام اقدامات لازم و تبدیل این اتوبوس‌ها به سرویس بهداشتی سیار در مراسمی مانند اعتکاف، راهپیمایی‌ها یا در مکان و زمان‌هایی که نیاز باشد از آنها بهره برد چنانکه در اوقات بروز بحران‌ها از نظر پدافند غیرعامل و امدادرسانی نیز می‌توان از این اتوبوس‌ها استفاده کرد.

وی یادآور شد: هزینه این کار از خرید کانکس کمتر می‌شود و با یک بازسازی و تجهیز سرویس بهداشتی بدون نیاز به هزینه سنگین حمل‌ و نقل و امکان کم جابجایی کانکس می‌توان از این اتوبوس‌ها استفاده کرد.

سید محسن معین دیگر عضو شورا بود که بر لزوم تمیز بودن سرویس‌های بهداشتی در یک شهر گردشگرپذیر تأکید کرد و گفت: بسیاری از میهمانان به‌ویژه آنها که از کشورهای اسلامی می‌آیند انتظار دارند سرویس‌های بهداشتی تمیز و شکیلی را در شیراز ببینند و پیشنهاد استفاده از اتوبوس به دلیل عدم نیاز به تأمین زمین و حل مسائل ترافیکی، مقرون‌به‌صرفه است و نمونه آن در کشورهای خارجی وجود دارد.

وی بیان کرد: در کنار اینها البته نباید از احداث سرویس بهداشتی ثابت غفلت کرد و مناسب است شهرداری موظف شود سالیانه 20 تا 30 چشمه سرویس بهداشتی ثابت بسازد.

این پیشنهاد درنهایت با 19 رأی مثبت و یک رأی منفی زین‌العابدین عرب به تصویب اعضای شورا رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار