مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به مخالفت شهردار و برخی از اعضای شورای شهر با ساخت سوله بحران در محل سوله واقع در نزدیکی آرامستان کرمانشاه، گفت : این مخالفت موجب توقف کار شده و تاکنون یک سوم این سوله به سرقت رفته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 22 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به نقش پررنگ پزشکی قانونی در صدور احکام مراجع قضایی گفت : در حال حاضر صدور رای در یک سوم پرونده‌های قضایی برپایه نظرات پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.

وی به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی استان پرداخت و افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا زمان پاسخ دهی در بخش‌های مختلف آزمایشگاه، معاینات، تشریح و ژنتیک به حداقل برسد که خوشبختانه این امر تا حد زیادی محقق شد.

خانی گفت: در حال حاضر اجساد ارجاع شده به پزشکی قانونی ظرف دو ساعت تحویل می‌شوند و در سایر بخش‌ها هم نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، بطور مثال در بخش کمیسیون‌های پزشکی ظرف کمتر از ۲۰ روز پاسخگویی می‌شود که کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح "دادپزشک" در استان در پنج سال اخیر گفت: این طرح موجب شد تا حد زیادی از مراجعه به پزشکی قانونی کاسته شده و روند کار مردم در زمینه‌های مربوط به پزشکی قانونی با سرعت بیشتری انجام گیرد.

خانی با اشاره به استقرار پزشکان طرح دادپزشک در بیمارستان طالقانی کرمانشاه، گفت: این بیمارستان محل مراجعه مصدومان تروما است و استقرار دادپزشک در این بیمارستان موجب می‌شود که حقِ مصدومانی که نمی‌توانند در اسرع وقت به پزشکی قانونی جهت تعیین میزان مصدومیت مراجعه کنند، ضایع نشود.

وی افزود: اجرای این طرح موجب پیشگیری از بسیاری سوءاستفاده‌ها جهت افزایش عمدی جراحات می‌شود.

خانی با اشاره ساخت دو مرکز جدید پزشکی قانونی در دو شهرستان کنگاور و سنقر و کلیایی گفت: خوشبختانه با صحبت‌هایی که با اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفته دو قطعه زمین به به مساحت‌های ۶۲۲ متر مربع و ۵۲۰ متر مربع در شهرستان‌های کنگاور و سنقر و کلیایی با قیمت ارزان‌تر در اختیار پزشکی قانونی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا در سال جاری بتوانیم کلنگ ساخت دو مرکز پزشکی قانونی را در این دو شهرستان به زمین بزنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مراکز پزشکی قانونی و سالن تشریح در تمام شهرستان‌ها بجز قصرشیرین و ثلاث باباجانی فعال است.

خانی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ جسدی از شهرستان‌ها به مرکز استان ارجاع نمی‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار