مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به رشد اعتبارات این نهاد به عنوان چشم بینای قوه قضاییه، گفت: سنقروکلیایی و کنگاور دارای مراکز پزشکی قانونی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 22 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، سلیم خانی صبح پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در آمفی تئاتر اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی چشم بینای قوه قضائی است و ۳۵ درصد معادل یک سوم پرونده‌های قضائی مربوط به این ارگان است که بر اساس نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی به کاهش بازه زمانی پاسخگویی به ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: در پنج سال اخیر بسیاری از امور از جمله آزمایشگاه، معاینات، تشریح و ژنتیک پاسخ دهی زمان زیادی می‌برد که با توجه به تلاش‌های بسیار هم اکنون این امر پیشرفت خوبی داشته و در امور ژنتیکی و آزمایشگاهی نسبت به سایر استان‌های همجوار وضعیت بهتری داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۹۷ تاکنون رشد اعتباری خوبی برای تملک بر ساختمان‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌ها صورت گرفته و ۵۵۰ درصد نسبت به سال‌های افزایش و رشد داشته است و در حال حاضر به جز ۲ شهرستان ثلاث باباجانی و قصرشیرین باقی شهرستان‌ها دارای سالن تشریح و مراکز پزشکی قانونی هستند.

خانی ادامه داد: شروع ساخت و کلنگ زنی مرکز پزشکی قانونی در ۲ شهرستان سنقروکلیایی و کنگاور به مساحت‌های ۶۲۲ متر مربع و ۵۲۰ متر در سال جاری در است اقدام است و در راستای اجرای این برنامه هم اکنون هیچگونه ارجاع جسد از شهرستان‌ها به مرکز استان نداریم.

وی با تاکید بر اینکه طرح دادپزشک یکی از بهترین طرح‌های پزشکی قانونی است، گفت: این طرح در پنج سال گذشته اجرایی شد و باعث کاهش مراجعه به پزشکی قانونی و همچنین افزایش سرعت در رسیدگی را شاهد هستیم که با استقرار نیروهای کارشناس در بیمارستان طالقانی رسیدگی به احوال مجروحانی که امکان حضور در پزشکی قانونی را ندارند معاینات لازم انجام خواهد گرفت‌.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه بیان کرد: سوله بحران یکی از سازه‌های ضروری است که در ابتدا در ۹ استان راه اندازی شد که استان کرمانشاه نیز پیگیری‌ها را برای ساخت آن آغاز کرد اما در مسیر تکمیل آن با مشکلات و توقف روبه رو شد.

خانی اضافه کرد: پیگیری ساخت این پروژه با وجود اینکه مورد تأیید شورای شهر و کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت اما شهردار با آن مخالفت کرد که سبب توقف و بلاتکلیفی آن برای مدتی زمانی شد اما با پیگیری‌های انجام شده در آخرین تصمیم گیری‌ها بر آن شد که متولی و مالک اصلی این سوله بحران شهرداری نبود و مالکیت آن بر عهده مدیریت بحران است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تکمیل و تجهیز سوله بحران بر عهده مدیریت بحران است، گفت: تاکنون به دلیل توقف و مشکلات پیش آمده در روند تکمیل ساخت سوله بیش از یک سوم اسکله این پروژه به سرقت رفته است که برای پیگیری از آن و هدر رفت سرمایه دولتی تا زمان شروع و تکمیل پروژه توسط مدیریت بحران توسط نگهبانان محافظت خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار