سرپرست دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به پایان اجرای طرح نظارت جامع مهارت "نجم" در خوزستان بیان کرد: ۴۷ مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این طرح توسط سه گروه بازرسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 22 June 2023

رضا باجولوند اظهار کرد: طرح ملی نجم از ۲۷ خرداد همزمان با سراسر کشور آغاز شد و مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، شوشتر، شوش، گتوند، امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، هندیجان، باوی، رامشیر، شادگان، آبادان، خرمشهر، ایذه، باغملک، هفتکل، بهبهان، شادگان، کارون، هویزه، دشت آزادگان، رامهرمز و امام علی(ع)، امام هادی (ع)، غدیر، شهدای عین ۲ و خواهران اهواز در این استان مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوربه عنوان متولی تربیت نیروی انسانی ماهر نقش تسهیلگری اشتغال را برعهده دارد، افزود: این سازمان برای اینکه بتواند آموزش‌های خود را متناسب با نیاز بازار کار اجرا کند ضرورت دارد این آمادگی را در مراکز فنی و حرفه‌ای فراهم کند.

سرپرست دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای گفت: طرح نجم یا نظارت جامع مهارت نیز در راستای اهدافی از جمله افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت‌های آموزشی طراحی شده و در این طرح شناسایی ظرفیت‌های واقعی مراکز برای ارتقای کیفیت آموزشی مهارت‌ها و شناسایی تجهیزات مراکزو همچنین مولد سازی مراکز فنی و حرفه ای در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

تدوین سند ملی مهارت کشور در طرح نظارت جامع مهارت

باجولوند با اشاره به تدوین سند ملی مهارت در طرح نظارت جامع مهارت بیان کرد: تمام ظرفیت‌های مهارتی استانها در این طرح شناسایی می‌شوند و امکان تحقق عدالت آموزشی و توزیع عادلانه تجهیزات و ابزار از طریق این طرح امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: توانمندی منابع انسانی، امکان ایجاد رشته‌های جدید و تجمیع مراکز و متناسب با آموزش های بین المللی از دیگر اهداف برنامه ریزی شده در این طرح است.

سرپرست دفتر سنجش مهارت وصلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به اتمام این طرح در خوزستان بیان کرد: با جمع آوری اطلاعات بازرسان در ارزیابی مراکز فنی و حرفه ای خوزستان تیم کارشناسی مجرب در ستاد سازمان فنی و حرفه ای کشور، اطلاعات استان‌ها بررسی و نتایج این طرح برای اثربخشی و تهیه سند مهارت استان خوزستان متناسب با امکانات و تجهیزات تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به اهداف در حوزه مهارت آموزی به نحوه ارتباط شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با توسعه مهارت بستگی دارد، خاطرنشان کرد: ارتباط مهارتی با صنایع خوزستان وهم افزایی نیروی متخصص ومنابع تامین بودجه برای فعالیت‌های مهارت افزایی اثربخش است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار