مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برنامه‌های مدیریت مصرف برق تشویق محور خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰۰ برنامه در راستای تداوم صرفه جویی در مصرف برق توسط وزارت نیرو اجرایی شد و امسال به ۱۴۰ برنامه افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸ 26 June 2023

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برنامه‌های مدیریت مصرف برق تشویق محور خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰۰ برنامه در راستای تداوم صرفه جویی در مصرف برق توسط وزارت نیرو اجرایی شد و امسال به ۱۴۰ برنامه افزایش یافته است.

به گزارش تابناک همدان، سهرابی بیدار در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهینه مصرف برق، افزود: براساس برنامه ۱۴۰ محوری وزارت نیرو در راستای کاهش مصرف برق امسال برای اینکه مشترکان نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشند تا ۲۰ برابر تعرفه می‌توانند پاداش بگیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون با تدابیر لازم مشکلی از لحاظ تامین نیروی برق نداشته ایم، اظهار داشت: در بخش صنعت درخواست کردیم از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور همکاری لازم با شرکت برق داشته باشند.

سهرابی بیدار افزود: در راستای اجرای برنامه صرفه جویی صنعتگران از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب یک روز در هفته شیفت‌های خود را جا‌به‌جا می‌کنند تا به نوعی در مصرف برق صنعتی استان صرفه جویی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۱ درصد مشترکین خانگی در همدان در سال گذشته زیرالگوی مصرف برق هستند، عنوان کرد: در استان همدان ۶۵۰ هزار مشترک خانگی داریم که سهم مصرف برق آنان در استان همدان ۳۲ درصد است که از این میزان در سال گذشته ۵۲ درصد مشترکان هم مشمول پاداش شدند.

سهرابی بیدار اظهار داشت: مشترکین خانگی ۳۲ درصد، عمومی و اداری ۷ درصد از برق استان همدان را مصرف می‌کنند که در بخش اداری اگر بعدازظهر‌ها که از ساعت یک به بعد که اوج مصرف برق است مدیریت مصرف صورت گیرد ۶.۳ درصد می‌توانیم مصرف برق را کنترل کنیم.

وی همچنین در خصوص برنامه مدیریت مصرفی مراکز تجاری بین کرد: مراکز تجارب بالای ۳۰ کیلووات مصرف اگر مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند مشمول پاداش می‌شوند به طوری که از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ مصرف برق خود را مدیریت و قطع کنند، فعالیت خود را از بعد از ساعت ۱۵ آغاز کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: مشترکان کشاورزی ۳۸ درصد از برق استان را به خود اختصاص داده اند که خوشبختانه با همکاری خوبی که صورت گرفته عدد قابل توجهی به مصرف و تامین برق استان در این زمینه کمک شده است.

سهرابی بیدار در خصوص دیگر مصارف برق در شاخه‌های مختلف گفت: در استان همدان ۶۷۱۶ واحد صنعتی فعال داریم و بیش از ۳۰ درصد مصرف برق استان در بخش صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه در راستای تامین نیروی برق پایدار در چهار محور برنامه‌ها اجرایی می‌شود عنوان کرد: هوشمندسازی و مدیریت شبکه توزیع برق نخستین محوریت برنامه‌هاست که در حوزه کنتور‌ها و هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری برق قدم‌هایی برداشته می‌شود.

سهرابی بیدار افزایش قابلیت اطمینان را از دیگر محور‌های برنامه مدیریت برق عنوان کرد و افزود: افزایش بهره‌وری در برنامه‌ها مورد توجه است، مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان مورد توجه بوده و در این خصوص پل اصلی استفاده از نرم‌افزار "برق من" است.

وی در پایان با اشاره به آماده‌سازی شهر از سوی شرکت توزیع برق در ثبت جهانی هگمتانه خاطرنشان کرد: ثبت جهانی هگمتانه برنامه با ارزشی است و در بازار طی سال‌های دور اتفاقاتی افتاده و تابلو‌ها و تجهیزات به مرور زمان نصب شده و امروز نیاز به ساماندهی مواردی است که در این زمینه همکاری جدی از سوی ما برای ثبت جهانی وجود دارد.

اجرای برنامه‌های تشویق محور برای صرفه جویی برق / آماده همکاری جدی برای ثبت جهانی هگمتانه هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار