تولی و تبری وظیفه ما در مقابل ولایت است
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 02 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ولایت کار خدا، تولی کار ما در مقابل خدا و تبری هم مقابله با کسانی است که می‌خواهند با نور و دین خدا بجنگند؛ مردم بزرگترین پشتوانه نظام هستند مسئولان نوکر مردم باشند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدباقر محمدی لایینی در یادواره شهدای روستای کوشکک بخش کجور نوشهر ، اظهار کرد: اینکه بزرگداشت شهدای ۷تیر (بزرگ شهدای این ۷۲ تن از شهیدان دکتر شهید بهشتی است و چهار شهید اهل مازندران هستند)، در دهه امامت و ولایت و بین دو عید بزرگ قربان و غدیر خم که بزرگترین عیدهاست برگزار شد، جای خرسندی و تقدیر دارد.

وی وعده پیگیری مشکلات منطقه را داد و افزود: نظام مقدس خدمات زیادی را در همه منطقه‌ها و از جمله این منطقه داشت که بر آن خدمات هم باید تشکر کنیم و مطالبات هم به جای خودش محفوظ و مسئولان هم باید در خدمت مردم و رفع مشکلات باشند.

آیت الله محمدی لایینی با اشاره به اهمیت ولایت در آستانه عید غدیرخم، تصریح کرد: از نظر امام باقر (ع) اسلام بر پنج پایه؛ نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است که در میان اینها مهم‌ترین آن ولایت است که پیام غدیر نیز همین ولایت و امامت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خدای بزرگ به پیامبرش حضرت محمد (ص) چنین دستور داده که علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کند، پیش از آن پیامبری بعد پیامبر دیگر می‌آمد و به هدایت مردم می‌پرداخت، اما وقتی پیغمبر ما پیامبر خاتم شده تکلیف بشر بعد از ایشان باید مشخص می‌شد تا در مقابل ظلمات و گمراهی‌ها، تحریف‌ها و کتمان‌ها بایستند.

این مسول تصریح کرد: خدای عادل به ما سفارش کرده است که برای فرزندان یتیم قیم انتخاب کنیم آنوقت چطور بعد از پیامبر کسی را نفرستد؟ غدیر خم برای این بود که تکلیف بعد از ۲۸ صفر یازدهم بعد از هجرت مشخص شود، بعد از علی (ع) نیز امامان دیگر ولی شدند تا اینکه ولایت به صاحب الزمان (عج) رسیده است‌‌.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید اینها را به فرزندان بیاموزند و نام امامان را یکی پس از دیگری اعلام کنند، یادآور شد: خداوند وظیفه خودش را در غدیر انجام داد و انسان معصومِ بی‌نظیر را معرفی کرد، در مقابل ماهم وظایفی داریم.

آیت الله محمدی لایینی ادامه داد: مسئله دیگری به نام تولی نیز مطرح است، ولایت از جانب خدا و تولی از جانب ما؛ یعنی ما باید ولایت خدا را بپذیریم و باور کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین عنوان کرد: کسی که ولایت خدا، پیامبر خدا و امامان را بپذیرد حزب الله است، در مقابل آن حزب شیطان قرار دارد، خدا را شاکریم که ندای غدیر را شنیدیم و باور کردیم‌، علی‌شناس و علی‌باور شدیم‌.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تولی واقعی پذیرفتن واقعیت در کنار اظهار ارادت به علی (ع) و دوستان ایشان است، زنان و مردان مومن را خانواده خودمان بدانیم و به‌دنبال رفع مشکلاتشان برویم که هیچ خدمتی به اندازه رفع نگرانی و مشکل یک فرد، خانواده یا یک منطقه نیست.

وی گفت: آقای فرماندار بزرگوار، آقای نماینده محترم، آقایان امامان جمعه و همچنین خودم، وظیفه ماست خدا به ما توفیق داده که نوکر مردم باشیم، پای صحبت مردم بنشینیم تا جایی که دستمان بر می‌آید انجام بدهیم، تولی یعنی همین.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری روی وحدت و معنویت در پیام حج، اضافه کرد: ملت‌های مسلمان باید با هم وحدت داشته باشند، اختلافات را کم کنید، نباید هر روز حجم پرونده‌ها در دادگستری‌ها افزایش پیدا کند، فضا فضای محبت باشد، بگوییم همین که دوستدار پیغمبر هستی من گذشت می‌کنم، هر کسی هر چیزی از دستش بر می آید برای دوستان پیامبر اکرم (ص) انجام بدهد و دریغ نکند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیامبر (ص) و اهل بیتش دشمن هم دارند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما دوستی و خوبی ما را نمی‌خواهند، می‌خواهند ما را مایوس کرده و چنددستگی به‌وجود بیاورند، تجزیه‌طلب‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که ایران باید به ۶ قسمت تقسیم شود، باید هوشیار و بیدار باشیم، در تاریخ مقاطعی وجود دارد که اگر هوشیار عمل نکنیم مشکل بزرگی به‌وجود می‌آید.

این مسئول با اشاره به حکومت ۱۳۰ساله حکومت قاجاریه که با از دست دادن ۴۰ درصد از مرزهای کشور همراه بود، روی کار آمدن این سلسله را ناشی از عملکرد بدون هوشیاری و بصیرت دانست و یادآور شد: بعد از آن ۵۷سال سلسله پهلوی نیز به‌دلیل عدم انجام کار درست روی کار آمد و بخش‌هایی از خاک ایران را از دست داد، خدا به ما عنایت کرد و بعد از هشت سال جنگی که تمام دنیا بر علیه ما بود انقلاب اسلامی را به ما داد، ۶ سال جنگ دفاع از حرم را داشتیم، منافقین کور در داخل ۱۲ تا ۱۷ هزار انسان بیگانه را در کوچه و خیابان کشتند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار