رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی با توجه به تخصیص اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی به استان می‌توانند ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 13 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا علی چاله چاله اظهار کرد: اعتبارات خط ۱۱ مکانیزاسیون کشاورزی به مبلغ ۱۷۱ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات از طریق بانک کشاورزی جهت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به استان ابلاغ شده است، افزود: متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت دریافت تسهیلات به منظور خرید ماشین آلات و ادوات مورد نیاز خود به مراکز جهاد کشاورزی و شعب بانک کشاورزی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: روند تخصیص اعتبارات خط ۱۱ مکانیزاسیون کشاورزی به صورت مرحله‌ای و یک ساله بوده و متفاضیان تا پایان سال برای ثبت نام فرصت دارند.

چاله‌چاله با بیان اینکه در قالب خط ۱۰ مکانیزاسیون نیز ۶۷ میلیارد تومان اعتبار در استان جذب شده است، بیان کرد: با جذب این اعتبارات و خرید و تجهیز ناوگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون در استان افزایش قابل توجهی داشت.

وی گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان به ۲.۱۸ اسب بخار در هکتار رسیده است.

چاله‌چاله با بیان اینکه مکانیزاسیون از بخش‌های مهم در حوزه کشاورزی است که تاثیر قابل توجهی در افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و آسان کردن عملیات سخت کشاورزی دارد افزود: در سال زراعی جاری، سازمان جهاد کشاورزی در جهت نوسازی و ورود تجهیزات و ماشین آلات نوین در زیر بخش‌های زراعت، گلخانه، گیاهان دارویی، شیلات و منابع طبیعی را در دست اقدام دارد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار