دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اینکه خانواده‌ها کمک بزرگی به پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط قشر دانش آموز می‌کنند، گفت: سه رکن اصلی دانش آموزان، خانواده‌ها و مربیان می‌توانند در کنترل و پیشگیری از مصرف مواد مخدر کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 16 July 2023

رضا نجاتی روز یکشنبه در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم در محل تالار طلائیه اهواز با تاکید بر لزوم همراهی خانواده‌ها برای مقابله با مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان و جوانان بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی مقابله با مصرف مواد مخدر باید با همکاری خانواده‌ها انجام شود تا اثرگذاری بیشتری بر جوانان و نوجوانان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کشور جهان در مقابله با مواد مخدر فعالیت دارند، افزود: یکهزار و ۲۰۰ نوع مواد روانگردان جدید به انواع مواد مخدر اضافه شده است و متاسفانه سودجویان و دشمنان به دنبال ناسالم کردن قشر جوان و جذب آنها به استفاده از مواد مخدر هستند.

نجاتی تاکید کرد: نوجوانان باید بدانند که برای مقابله با مصرف مواد مخدر باید یاریگر یکدیگر باشند تا از وسوسه‌ها و فتنه‌های دشمن برای ترغیب جوانان به استفاده از مواد مخدر دوری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک ارکان مهم فرهنگی می‌تواند به این موضوع مهم برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مصرف مواد مخدر ورود کند.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مصرف مواد مخدر در استان خوزستان تشکیل شده است، افزود: مواد مخدر امروزه نه تنها در خانه‌ها و محل کار وجود دارد بلکه در مدارس نیز در کمین دانش آموزان است.

نجاتی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کنار آموزش و پرورش برای مبارزه با مواد مخدر همکاری و فعالیت دارد، اظهارکرد: بنای مبارزه با مواد مخدر با شورای هماهنگی است و رویکرد این شورا اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: باید زیرساخت‌های فرهنگی در استان به گونه‌ای فراهم شود تا در پیشگیری از مصرف مواد مخدر شاهد اقدامات موثرتری باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان گفت: درصورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در تمام حوزه‌ها، می‌توانیم از چالش‌های اجتماعی فراوانی عبور کنیم.

وی افزود: زمانی به چالش اجتماعی می‌رسیم که کار فرهنگی درستی انجام نداده باشیم.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار