مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان اینکه اهالی منطقه ملاشیه اهواز از گذشته با مشکل جدی در تأمین آب شرب مواجه بودند، افزود: طی چند روز گذشته ظرفیت آبرسانی منطقه از چهار هزار مترمکعب به ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 16 July 2023

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آبفای خوزستان، محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به اقداماتی که طی روزهای گذشته برای پایدارسازی شبکه آبرسانی به منطقه ملاشیه انجام شد، اظهار کرد: منطقه ملاشیه اهواز حدود ۶۵۰۰۰نفر جمعیت و حدود ۸۵۰۰ خانوار دارد که طی روزهای گذشته حدود ۱۳ درصد از خیابان‌های منطقه و حدود ۱۹ درصد از خانواده‌ها دچار تنش و افت فشار آب شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در منطقه ملاشیه در کل ۸۹ درصد جمعیت فاقد انشعاب مجاز آب هستند، افزود: مشکل تامین آب این منطقه از شهر اهواز بیش از دو دهه ادامه داشته است و سابق بر این نیز تنها چند ساعت در شبانه روز برای این منطقه تأمین آب صورت می‌گرفت.

منطقه‌ ملاشیه اهواز با جمعیتی بالغ بر ۶۵۰۰۰ نفر که از توسعه نامتوازن رنج می‌برد و در دهه‌های گذشته همسو با افزایش جمعیت به توسعه زیرساخت‌های آن توجه نشده است.

به صورت کلی آب شرب این منطقه از شهر اهواز به صورت ساعتی تامین می‌شد، اما طی روزهای گذشته و در پی افزایش دمای هوا که به دنبال خود افزایش شدید مصرف به ویژه در مناطق بالادست شبکه آبرسانی را به همراه داشت، چیزی حدود ۱۸ درصد از جمعیت ملاشیه معادل ۱۲۰۰۰ نفر با مشکل تأمین آب شرب رو به رو شدند.

به دنبال ایجاد این مشکل بلافاصله عملیات ترمیم خطوط آبرسانی به ملاشیه اهواز و افزایش ظرفیت آن توسط شرکت آبفای خوزستان در دستور کار قرار گرفت و با مجموعه اقدامات ضربتی و شبانه روزی علاوه بر افزایش ظرفیت آبرسانی به منطقه تا سه برابر، همچنین امکان تأمین آب شرب پایدار و ۲۴ ساعته در ملاشیه اهواز فراهم شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار