مدیر شعب استان خوزستان از افزایش تسهیلات خرید مسکن انفرادی، زوجین و جعاله از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) برای شهرهای خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 24 July 2023

یاور عسکری با اشاره به جزییات افزایش انواع تسهیلات مسکن اعم از خرید مسکن انفرادی، خرید مسکن زوجین و جعاله اظهار کرد: در استان خوزستان، شهرهای اهواز، آبادان و دزفول جزو شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می شوند و سایر شهرهای استان زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می شوند که بر اساس این تقسیم بندی جمعیتی، تسهیلات خرید مسکن در آنها افزایش یافته است.

وی افزود: تسهیلات خرید مسکن انفرادی در مراکز استان و شهرستان‌هایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان برای املاک ۲۵ ساله و ۲۴۰ میلیون تومان برای املاک ۲۵ تا ۳۰ سال افزایش یافت. این تسهیلات برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب برای املاک ۲۵ و ۲۵ تا ۳۰ سال، به مبلغ ۲۴۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تغییر پیدا کرد.

عسکری همچنین گفت: تسهیلات خرید مسکن برای زوجینی که در مراکز استان و شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند از این ‌پس برای بناهای ۲۵ ساله ۶۴۰ میلیون تومان و برای بناهای ۲۵ تا ۳۰ ساله ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شد است. این تسهیلات در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای ساختمان‌های ۲۵ و ۲۵ تا ۳۰ ساله به ترتیب به مبالغ ۴۸۰ و ۳۲۰ میلیون تومان تغییر یافت.

بر اساس این گزارش، تسهیلات جعاله نیز بدون هیچ قید و شرطی در همه مناطق و برای همه املاک، ۱۶۰ میلیون تومان شد. این تسهیلات نیز از محل اوراق ممتاز پرداخت می‌شود.

بر این اساس برای خرید یک خانه در شهرستان های اهواز، آبادان و دزفول در قالب طرح زوجین به همراه دریافت تسهیلات جعاله، می توان ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید خانه و با چنین شرایطی در سایر شهرهای استان ۶۴۰ میلیون تومان می توان تسهیلات خرید خانه دریافت کرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار