وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: امکانات ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق با یک طرح‌ریزی خوب باید در خدمت زائران باشد و شرایط تسهیل در تردد زوار از طریق تعاملی که استانداران کرمانشاه و دیالی عراق با هم دارند، فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 31 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، احمد وحیدی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست بررسی زیرساخت‌های اربعین با حضور وزیر کشور عراق در محل پایانه مرزی خسروی، اظهار کرد: زمان کمی از ملاقات رئیس ستاد مرکزی اربعین در مرز زرباطیه می‌گذرد و امروز به اتفاق هم نیز مرز‌های چهارگانه عبوری زائران (خسروی، مهران، چذابه و شلمچه) را بازدید می‌کنیم تا موضوعات مربوط به تسهیل در تردد زائران با مرور و در خصوص آن‌ها بحث شود و این نشان از حسن روابط ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق است.

وی افزود: سال گذشته شاهد حضور روزانه ۳۰ هزار نفر زائر از مرز خسروی بودیم و امسال افزایش تعداد زائران از مرز خسروی تا ۱۰۰ هزار نفر را خواهیم داشت و در این خصوص همکاری طرف عراقی با ما ضروری است.

وزیر کشور تصریح کرد: ۲۴ ساعته شدن تردد زائران از مرز خسروی عملیاتی شده و در ایام اربعین خواستار تقویت زیرساخت‌های طرف عراقی در مرز منذریه و استقرار مواکب، پایگاه جمعیت هلال احمر در پنج کیلومتری مرز، استقرار و نصب سایبان از نقطه صفر مرز منذریه تا محل پارک سوار و تامین اتوبوس‌ها برای انتقال و جابجایی زائران تا حسینیه عراق هستیم.

وی گفت: امکانات ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق با یک طرح‌ریزی خوب باید در خدمت زائران باشد و شرایط تسهیل در تردد زوار از طریق تعاملی که استانداران کرمانشاه و دیالی عراق با هم دارند، فراهم شود.

وحیدی با بیان اینکه مرز سومار-مندلی با توجه به تردد مواکب و همچنین بحث تجاری برای ما مهم است، بر ۲۴ ساعته شدن مرز سومار-مندلی با توجه به تردد مواکب و عوامل خدمات رسانی به زائران تاکید کرد.

به گفته وی ایجاد یک قرارگاه مشترک حمل و نقل برای تسهیل در تردد و جابجایی زائران و حضور تابلو‌های راهنما و ایستگاه‌های مسافربری در شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین و استقرار ایستگاه پایگاه امداد و نجات در پنج کیلومتری مرز برای انتقال مصدومان احتمالی با توجه به گرمای هوا و به منظور امدادرسانی بهتر ضروری است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار